به گزارش واحد ارتباطات دبيرخانه شوراي عالي اطلاعرساني، مينايي با بيان اينكه امروزه آموزش و سرگرمي به شدت با يكديگر ادغام شدهاند و تكنيكهاي مختلف آموزش در سرگرمي، كارآمدي و تأثيرگذاري خود را بر كودكان نوجوانان و حتي بزرگسالان بخوبي نشان داده است، تأكيد كرد: در كارگروه بازي و سرگرميهاي الكترونيكي شوراي عالي اطلاعرساني، تلاشهاي زيادي انجام شده تا مفاهيم سازنده و سرمايههاي فرهنگي و ادبي كشور در محتواي بازيهاي رايانهاي توليدی در داخل کشور ظهور و بروز پيدا كند. وي با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 30 شركت و مجموعه خصوصي در كشور در زمينه توليد بازيها و سرگرميهاي الكترونيكي فعال هستند و تا پايان سال86 چندين بازي قابل قبول ايراني توسط شركتهاي خصوصي به بازار ارائه خواهد شد، افزود: كشور ما در مسير دستيابي به صنعت بازي سازي متعهد و توانمند دو نياز عمده دارد؛ ما از يك طرف بايد كيفيت بازيهاي رايانهاي ايراني را افزايش دهيم و از طرف ديگر بايد بسترسازي مناسبي انجام دهيم كه مفاهيم سازنده و سرمايههاي فرهنگي و ادبي كشور به زبان قابل انتقال بوسيله بازيهاي رايانهاي تبديل شوند. مينايي با بيان اينكه كارگروه بازي و سرگرميهاي الكترونيكي، محملي است جهت تقويت همفكريها و همكاريهاي مؤثر در كشور، اعلام كرد: هم اكنون در كارگروه بازي و سرگرميهاي الكترونيكي، كميته تجاري سازي در تلاش است نياز اول، يعني ايجاد فضاي رقابتي و سودآور را برآورده كند و كميته طراحي مفهومي در جهت پاسخگويي به نياز دوم، يعني بستر سازي جهت انتقال مفاهيم سازنده بوسيله بازيهاي رايانهاي در حال فعاليت است. وي در پايان به جايگاه فرابخشي شوراي عالي اطلاعرساني اشارهكرد و افزود: قطعاً تلاش شورا اين است كه نيازهاي كشور در اين حوزه با همكاري بخشهاي مختلف دولت و نيز با همكاري وسيع مردم و بخش غيردولتي برآورده شود و در ادامه فعاليتها، شورا سياست همكاري حداكثري با بخشهاي مختلف را دنبال خواهد كرد.