ایتنا - شرکت متا نتوانسته با طرح ایده متاورس، سودی را که در نظر داشته از این بازار بدست آورد.
کاهش قیمت هدست Quest VR شرکت متا برای جذب مشتری
سايت خبری ايتنا , 15 اسفند 1401 ساعت 7:31
ایتنا - شرکت متا نتوانسته با طرح ایده متاورس، سودی را که در نظر داشته از این بازار بدست آورد.
شرکت متا اعلام کرده که قیمت هدستهای واقعیت مجازی خود را با هدف بالا بردن تقاضا برای این محصول و ترغیب مشتریان به تهیه آن، کاهش داده است.
هدف اصلی متا، سرمایهگذاری هر چه بیشتر بر روی متاورس است که راهبرد مهم این شرکت به شمار میرود.
به گزارش ایتنا از رویترز، مارک زاکربرگ مدیر اجرایی شرکت متا به تازگی، رسما قیمت جدید دوربین واقعیت مجازی خود را اعلام کرده است.
به گفته زاکربرگ، دوربین VR پرچمدار این شرکت یعنی Meta Quest Pro اکنون با قیمت 999 دلار فروخته میشود که نسبت به قیمت ابتدایی آن در زمان عرضه یعنی 1499 دلار افت قابل توجهی دارد.
همچنین نسخه Quest 2 256 گیگابایتی از 499 دلار به 429 دلار کاهش مییابد.
این شرکت فروش کمتر Quest 2 را عامل افت 17 درصدی درآمد سه ماهه چهارم سال 2022 خود اعلام کرده است.
در نتیجه این کاهش درآمد، متا در سال 2022 حدود 14 میلیارد دلار و در سال قبل از آن حدود 10 میلیارد دلار را از دست داده است.
به گزارش ایتنا با طرح ایده متاورس و داغ شدن بازار آن، سرمایهگذاران فراوانی برای تزریق پول به خود به این بازار اقدام کردهاند، اما بنظر کارشناسان متا نتوانسته سودی را که در نظر داشته از این بازار بدست آورد.
این شرکت اواخر سال گذشته، محصول Quest Pro را به عنوان پیشرفتهترین هدست واقعیت مجازی به بازار عرضه کرد.
Quest Pro با دوربینهای ویژه خود که واقعیت زنده و سهبعدی از محیط بیرون را ضبط میکند و امکان نوآوریهایی مانند آویختن نقاشیهای مجازی بر روی دیوارهای واقعی را فراهم میکند، طراحان، معماران و دیگر متخصصان خلاق را هدف قرار داده است.
اما به نظر میرسد استقبال از این ایدهها هنوز با انتظارات فاصله دارد.
کد مطلب: 72152
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72152/کاهش-قیمت-هدست-quest-vr-شرکت-متا-جذب-مشتری