ایتنا - اسکات میلر معاون رئیس جنرال موتورز میگوید: «ChatGPT در همه چیز خواهد بود». جنرال موتورز در تلاش بوده است تا از تسلا در مسابقه بر سر ساخت یک سیستم دستیار راننده هوشمندتر پیشی بگیرد، اما به نظر میرسد که ChatGPT راه جدیدی را باز کرده است که میتواند به طور معناداری شرکت تحت رهبری ایلان ماسک را به چالش بکشد.
به نظر میرسد جنرال موتورز فکر میکند شما به یک دستیار مجازی پرحرف در ماشینتان نیاز دارید، دستیاری که مهارتهای خود را چتجیپیتی OpenAI وام گرفته است. وبسایت Semafor گزارش داده است که این خودروساز در حال توسعه یک دستیار شخصی در خودرو است که از ابر آژور مایکروسافت استفاده میکند و بر روی همان مدلهای هوش مصنوعی ChatGPT ساخته شده است. جنرال موتورز از دو سال پیش با مایکروسافت در زمینه فناوری خودروهای خودران همکاری میکند، و در عین حال خود مایکروسافت میلیاردها دلار را به OpenAI تزریق کرده و در نهایت با محصولاتی مانند بینگ چت بهرهبرداری از مزایای آن را آغاز کرده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، اسکات میلر معاون رئیس جنرال موتورز میگوید: «ChatGPT در همه چیز خواهد بود». جنرال موتورز در تلاش بوده است تا از تسلا در مسابقه بر سر ساخت یک سیستم دستیار راننده هوشمندتر پیشی بگیرد، اما به نظر میرسد که ChatGPT راه جدیدی را باز کرده است که میتواند به طور معناداری شرکت تحت رهبری ایلان ماسک را به چالش بکشد.
در همین گزارش از یکی از سخنگویان جنرال موتورز اینگونه نقل قول شده است که: «مشتریان میتوانند انتظار داشته باشند که وسایل نقلیه آیندهشان با فناوریهای نوین بسیار تواناتر و جدیدتر شده باشند». همانطور که گفته شد، این غول خودروسازی فقط قصد ندارد ChatGPT را به کنسول دیجیتال خودروهای خود بیاورد بلکه میخواهد با آن خودروهایش را متمایز کند.
آسان کردن رانندگی با هوش مصنوعی
با استفاده از دستیار هوشمند ChatGPT که در نرمافزار اطلاعات و سرگرمی خود خودرو گنجانده میشود، رانندگان بسیار بیشتر از اینکه فقط از آن بخواهند آهنگی از اسپاتفای برایشان پخش کند دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال، کاربران میتوانند به سادگی از دستیار بخواهند که ویژگیهای خودرو را برای آنها توضیح دهد، به جای اینکه آنها را با حجم زیادی کتابچه راهنمای کاغذی یا فیلمهای آموزشی خستهکننده درگیر کند.
در واقع، این دستیار میتواند کارهای بسیار هوشمندانهتری مانند زمانبندی جلسه شارژ یا مراجعه به تعمیرگاه را بر اساس تقویم موجود انجام دهد. این نوآوری همچنین برای سناریوهای اضطراری مفید خواهد بود. دستیار داخل خودرو با کمک ChatGPT حتی میتواند راهنماییهای گام به گام را در صورت مواجه شدن با مشکلات سختافزاری مانند نقص موتور یا لاستیک ارائه دهد.
این کار میتواند با علایم صوتی انجام شود، یا اینکه دستیار صرفا ویدیوی پشتیبانی برند مربوطه را روی داشبورد دیجیتال بالا میبرد. با این حال، مشخص نیست که جنرال موتورز دقیقا چه زمانی دستیار خودروی نسل بعدی خود را در عمل به نمایش خواهد گذاشت و مهمتر از آن، آیا آن را با سیستمهای دستیار راننده خود یکپارچهسازی خواهد کرد یا خیر.