رای شورای رقابت صادر شد: تطمیع رانندههای تپسی توسط اسنپ!
ایتنا - شرکت اسنپ ۱۰۰۰ سیمکارت خریداری کرده است و به عنوان مسافر وارد سامانه شرکت تپسی شده و به اطلاعات تماس رانندهها دست پیدا کرده و پس آن به رانندههای شرکت تپسی پیشنهاد همکاری با حقوق بالاتری داده است.
شورای رقابت از پرونده عجیب میان دو شرکت تاکسی اینترنتی و محکومیت شرکت اسنپ به دلیل شکایت شرکت تپسی خبر داد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت با اشاره به جلسه ۵۵۵ شورای رقابت اظهار کرد: در این جلسه شرکت اسنپ بر اساس شکایت شرکت تپسی به رویه ضد رقابتی محکوم شده است.
بر اساس شکایت تپسی شرکت اسنپ به دلیل استفاده از مالکیت ۱۰۰۰ سیمکارت و ساخت حسابهای کاربری به عنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعلات تماس حدود ۱۴۰۰۰ راننده شرکت تپسی بر اساس ماده ۶۱ سیاستهای کلی اصل ۴۴ به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شده است و باید جریمه پرداخت کند.
وی ادامه داد: به عبارت دیگر شرکت اسنپ ۱۰۰۰ سیمکارت خریداری کرده است و به عنوان مسافر وارد سامانه شرکت تپسی شده و به اطلاعات تماس رانندهها دست پیدا کرده و پس آن به رانندههای شرکت تپسی پیشنهاد همکاری با حقوق بالاتری داده است.
از آنجایی که رانندهها پیشنهاد شرکت اسنپ را قبول کردهاند، به شرکت تپسی خسارت مالی وارد شده است و شرکت اسنپ که به رویه ضد رقابتی محکوم شده است باید جریمه نقدی پرداخت کند.
تکذیب اسنپ
گفتنیست پس از صدور رای رسمی شورای رقابت، شرکت اسنپ این حکم را وارد ندانسته و ادعای جذب رانندگان تپسی را رد کرده است.