ایتنا - قابلیتهای جدید عبارتند از: Assistive Access (ویژگی مناسب برای افراد دارای ناتوانیهای شناختی)، Live Speech (که برای کاربران این امکان را فراهم میآورد تا آنچه را که بگویند تایپ شود و به تلفن اجازه میدهد آن را با صدای بلند بخواند) و Personal Voice (که افزونهای از Live Speech است که به کاربران امکان میدهد صدایی شبیه به خود بسازند).
در چند سال گذشته، اپل تلاش کرده است تا محصولات خود را برای طیف وسیعی از کاربران، از جمله افراد دارای معلولیت، قابل دسترسی کند. آخرین باری که اپل این کار را انجام داد در سال 2022 بود، زمانی که مجموعهای از ویژگیهای مبتنی بر دسترسی را برای دستگاههای خود معرفی کرد. سال 2021 نیز شاهد ابتکارات مشابهی از سوی این شرکت بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، در میان قابلیتهای مبتنی بر دسترسیپذیری که قبلاً توسط اپل اعلام شده بود، میتوان به SignTime - که به کاربران اجازه میدهد با AppleCare و مدیران مراقبت از مشتری به زبان اشاره ارتباط برقرار کنند - و AssistiveTouch برای watchOS اشاره کرد. تقریباً دو سال از آخرین بهروزرسانی عمده دسترسیمحور اپل میگذرد، این شرکت با اعلام ابتکارات دسترسی جدید، تعهد خود را به این حوزه مورد تاکید مجدد قرار میدهد.
قابلیتهای جدیدی که اپل در آخرین دور بهروزرسانیهای دسترسی اعلام کرد عبارتند از: Assistive Access (ویژگی مناسب برای افراد دارای ناتوانیهای شناختی)، Live Speech (که برای کاربران این امکان را فراهم میآورد تا آنچه را که بگویند تایپ شود و به تلفن اجازه میدهد آن را با صدای بلند بخواند) و Personal Voice (که افزونهای از Live Speech است که به کاربران امکان میدهد صدایی شبیه به خود بسازند). علاوه بر این، این شرکت همچنین عرضه یک ویژگی به نام Detection Mode را درون ابزار ذرهبین اعلام کرد که از عملکردی به نام Point and Speak برای مشخص کردن و بلند خواندن کلمات در محیطهای فیزیکی کاربر استفاده میکند.
اپل ادعا میکند که این قابلیتهای جدید پیشنمایششده تجربه کلی را برای افراد دارای معلولیت بهبود میبخشند. نکته قابل توجه این واقعیت است که بیشتر این قابلیتها بهروزرسانیهای مبتنی بر نرمافزار هستند که هدفشان بهبود دسترسیپذیری شناختی، بینایی، شنوایی و حرکتی برای کاربران آیفون و آیپد در سراسر جهان است.