ایتنا - این پلتفرم جدید که تحت نام تجاری اینستاگرام خواهد بود، هنوز نام مستقلی نیافته و فعلا با نام کد باسلونا شناخته میشود.
اینستاگرام رقیب جدید توییتر را عرضه میکند
30 ارديبهشت 1402 ساعت 15:30
ایتنا - این پلتفرم جدید که تحت نام تجاری اینستاگرام خواهد بود، هنوز نام مستقلی نیافته و فعلا با نام کد باسلونا شناخته میشود.
توییتر در چند سال اخیر از پلتفرمهای مهم و موثر در شبکه اینترنت بود، و به ویژه پس از آن که ایلان ماسک آن را خرید، شرکتهای دیگری درصدد ارائه رقیب جایگزین برای این شبکه بودند، و این موضوع به ویژه با نارضایتی برخب کاربران از عملکرد جدید توییتر، اهمیت بیشتری یافت.
در ابتدای رقابت شاهد بودیم که شبکه Mastodon به میان آمد و توجه زیادی را به خود جلب کرد، و پس از آن، جک دورسی بنیانگذار توییتر که اکنون آن را ترک کرده بود، وعدهاش را عملی کرد و پلتفرم جدید خود به نام Bluesky را به راه انداخت که استقبال خوبی از آن شده است.
به گزارش ایتنا اکنون شرکت متا قصد دارد با ارائه اپلیکیشن جدیدی تحت برند اینستاگرام به این میدان وارد شود تا با توییتر رقابت کند.
متا میخواهد رقیب توییتری خود را همچنان تحت نام تجاری کلی «اینستاگرام» داشته باشد؛ هر چند البته پلتفرم جدید هنوز نام رسمی ندارد و در داخل شرکت با نامهای "P92" یا "Barcelona" شناخته میشود، با این حال همچنان طبق دستورالعملها و برند اینستاگرام طراحی شده است.
کد مطلب: 73005
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/73005/اینستاگرام-رقیب-جدید-توییتر-عرضه-می-کند