ایتنا - این ضربهای به گوگل به شمار میرود چرا که با بخش بزرگی از درآمدش ناشی از فروش فضای تبلیغاتی در موتور جستجوی خود و سایر سرویسهایش مانند یوتیوب است. درآمد گوگل از تبلیغات در سال 2022 بالغ بر 224.5 میلیارد دلار بود.
به خاطر اتهامات اتحادیه اروپا؛
احتمال تجزیه کسبوکار آگهیهای بازرگانی گوگل
سايت خبری ايتنا , 27 خرداد 1402 ساعت 4:39
ایتنا - این ضربهای به گوگل به شمار میرود چرا که با بخش بزرگی از درآمدش ناشی از فروش فضای تبلیغاتی در موتور جستجوی خود و سایر سرویسهایش مانند یوتیوب است. درآمد گوگل از تبلیغات در سال 2022 بالغ بر 224.5 میلیارد دلار بود.
در پی اتهام اتحادیه اروپا علیه گوگل مبنی بر سوء استفاده از میدانداری خود در عرصه تبلیغات دیجیتال و به سختی انداختن رقبا، ممکن است این شرکت مجبور به دست کشیدن از بخشهایی از امپراتوری خود شود.
به گزارش ایتنا و به نقل از بیزینساینسایدر، کمیسیون اروپا، پس از دو سال تحقیقات در مورد تهدید این شرکت برای رقبا در بخش فناوری اطلاعات، در یک جمعبندی مقدماتی که در روز چهارشنبه منتشر کرد گفت که گوگل باید بخشی از کسب و کار خود را کنار بگذارد.
گوگل در بیانیهای اعلام کرد که با این جمعبندی مقدماتی موافق نیست.
این کمیسیون گوگل را متهم کرده است که «از سرویسهای فناوری نمایش تبلیغات آنلاین خود» به ضرر رقبا جانبداری میکند.
کد مطلب: 73329
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/73329/احتمال-تجزیه-کسب-وکار-آگهی-های-بازرگانی-گوگل