مایکروسافت قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در بسیاری از محصولات خود از طریق بینگ ادغام کرده است. در حالی که همه چیز با جستجوی بینگ مبتنی بر ChatGPT آغاز شد، این شرکت از آن زمان چت ربات هوش مصنوعی بینگ را با قابلیتهای بیشتری بهروزرسانی کرده و حتی قابلیتهای هوش مصنوعی را به محصولات دیگرش اضافه کرده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، راهنمای خرید مبتنی بر هوش مصنوعی، خلاصه محصولات، بینش، مقایسه قیمت و ابزارهای معامله تازهترین ابزارهای مایکروسافت در این حوزه هستند تا اطمینان حاصل شود که کاربران خرید آگاهانهای انجام میدهند و در عین حال در پول خود صرفهجویی میکنند. مایکروسافت در بیانیهای مدعی شده است که این ابزارها برای صرفهجویی در زمان و راحتتر کردن خرید آنلاین طراحی شدهاند. این شرکت همچنین ادعا کرد که قابلیتهای خرید موجود آن به افراد کمک کرده است تا در پول خود صرفهجویی کنند، به طوری که به طور متوسط تقریباً 400 دلار در سال برای هر کاربر صرفهجویی در پی دارد، و پیشبینی میکند که ابزارهای جدیدش به خریداران کمک کند تا پول بیشتری پسانداز کنند.
تمام قابلیتهای جدید خرید هوش مصنوعی در بینگ و اج مایکروسافت
اولین ابزار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت «راهنمای خرید» نام دارد. این ابزار از هوش مصنوعی برای تولید راهنماهای سفارشیشده برای خریداران استفاده میکند. برای دسترسی به این قابلیت،کافیست کاربر یک جستار را در کادر متن جستجو وارد کنند. اگر این جستار دارای جنبهای مرتبط با خرید باشد گزینهای با عنوان «مشاهده راهنمای خرید» در بالای نتایج جستجو ظاهر میشود. با کلیک بر روی راهنمای خرید صفحه جداگانهای باز میشود که مشخصات دقیق محصول، مقایسهها و اطلاعات قیمت محصولات قابل مقایسه با آن را نشان میدهد.
شایان ذکر است که این قابلیت راهنمای خرید مبتنی بر هوش مصنوعی در نوار کناری اج و چت بینگ نیز قابل دسترسی است. همچنین، این راهنمای خرید فقط در ایالات متحده در دسترس است، اما انتظار میرود برای استفاده در مناطق دیگر نیز گسترش داده شود.
علاوه بر راهنمای خرید، بینگ قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که نظرات و بینشهای خلاصه شدهای را در اختیار کاربران قرار میدهد. هدف اصلی این ابزار کمک به کاربران در محدود کردن انتخاب محصول و گرفتن بهترین تصمیم برای خرید است. برخلاف راهنماهای خرید، که در حال حاضر انحصاری ایالات متحده هستند، بررسیها و بینشهای خلاصهشده برای کاربران هوش مصنوعی بینگ در سراسر جهان در دسترس هستند.
مایکروسافت همچنین یک ابزار جدید مقایسه قیمت مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Price Match عرضه کرده است. این ابزار برای کمک به کاربران در یافتن محصولات مورد نظر خود با رقابتیترین قیمتها طراحی شده است. علاوه بر این، ویژگیهایی مانند تاریخچه قیمت، کوپنهای تخفیف، پیشنهادهای بازگشت نقدی و ردیابی بسته را ارائه میدهد. با این که این قابلیتها در حال حاضر در بازارهای منتخب در دسترسند، اما آنها منحصراٌ در مرورگر اج قابل هستند.