ایتنا - برخلاف تلاشهای قبلی یوتیوب که صرفاً از کاربران درخواست میکرد تا استفاده از مسدودکنندههای تبلیغاتی را متوقف کنند، این موضع تهاجمیتر منجر به سه «اخطار» به بیننده میشود.
یوتیوب تلاش برای مبارزه با مسدودکنندههای آگهیها را تشدید میکند
14 تير 1402 ساعت 4:50
ایتنا - برخلاف تلاشهای قبلی یوتیوب که صرفاً از کاربران درخواست میکرد تا استفاده از مسدودکنندههای تبلیغاتی را متوقف کنند، این موضع تهاجمیتر منجر به سه «اخطار» به بیننده میشود.
مسدود کردن تبلیغات یک موضوع بحث برانگیز در حوزه تبلیغات آنلاین بوده است. در حالی که ایده اصلی پشت مسدودکنندههای تبلیغات این است که به کاربران اجازه دهیم از محتوا بدون تبلیغات مزاحم لذت ببرند، اما این ابزارها چالشهای مهمی برای سازندگان محتوا و پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدئو ایجاد میکنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، از آنجایی که این نهادها برای تداوم فعالیتهای خود به شدت به درآمد تبلیغاتی متکی هستند، اما ابزارهای مسدودکننده تبلیغات اساساً از کسب درآمد آنها جلوگیری میکند، حتی اگر کاربران محتوای آنها را به صورت رایگان مصرف کنند.
جالب اینجاست که با وجود گسترش فزاینده ابزارهای مسدودکننده تبلیغات، یوتیوب تصمیم گرفت تا حد زیادی این مساله را نادیده بگیرد. با این حال، از آنجایی که یوتیوب و گوگل به دلیل تأثیرات رکود مالی جهانی و تهدید فزاینده ناشی از مسدودکنندههای تبلیغاتی در تلاش برای کسب درآمد هستند، یوتیوب تصمیم گرفته است برای محافظت از جریان درآمد خود رویکرد تهاجمیتری اتخاذ کند.
یکی از پستهای اخیر در ردیت به ما اولین درک را در اختیار ما قرار داد که وقتی یوتیوب ممنوعیت مسدود کردن تبلیغات را به اجرا در آورد ممکن است چه شکلی به نظر برسد. این پست شامل یک اسکرین شات از پیامی است که یوتیوب قصد دارد برای کاربرانی که ممکن است مسدودکننده تبلیغات را فعال کرده باشند نشان دهد:
کد مطلب: 73577
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/73577/یوتیوب-تلاش-مبارزه-مسدودکننده-های-آگهی-ها-تشدید-می-کند