ایتنا - «متا» فاش کرد که هوش مصنوعی تصمیم میگیرد که کاربران چه چیزهایی را در فیدهای اینستاگرام و فیسبوک خود مشاهده کنند.
متا نحوه تصمیمگیری هوش مصنوعی برای آنچه کاربران میبینند را فاش کرد
19 تير 1402 ساعت 8:44
ایتنا - «متا» فاش کرد که هوش مصنوعی تصمیم میگیرد که کاربران چه چیزهایی را در فیدهای اینستاگرام و فیسبوک خود مشاهده کنند.
کمپانی متا پلتفرمز در یک یادداشت طولانی وبلاگی که هدف آن تا حدی پاسخ به انتقادها در خصوص عملکرد برنامههای کاربردی آن بود، روند کار ابزارهای هوش مصنوعی را توضیح داد که در تصمیمگیری درباره انواع محتوایی که در این برنامهها نشان داده میشوند، بهکار میروند.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، نیک کلگ، معاون سابق نخستوزیر بریتانیا و مدیر امور بینالمللی متا، گفت که متا از هوش مصنوعی استفاده میکند تا اطمینان حاصل کند که محتوای موجود در فیدها و «پستهایی که میبینید، به احتمال بیشتری برای شما مرتبط و جالب باشند».
و او همچنین گفت که متا روشهای جدیدی را برای افراد اضافه میکند تا این سیستمها را کنترل کنند و به افراد امکان میدهد تا آنچه در این برنامههای کاربردی نشان داده میشوند، کنترل کنند.
متا گفت تصمیم گرفته تا در قالب «بخشی از مشی اخلاقی گشودهتر، شفافیت و مسئولیتپذیری در پاسخگویی» اطلاعات بیشتری در مورد هوش مصنوعی ارائه کند، و نیز با توجه به این واقعیت که این فناوری، هم در حال رشد است و هم بحث برانگیزتر میشود.
کلگ نوشت: «با پیشرفتهای سریع فناوریهای قدرتمندی مانند هوش مصنوعی مولد، درکشدنی است که افراد هم از امکانات آن هیجانزده باشند و هم نگران خطرات آن. ما بر این باوریم که بهترین راه برای پاسخ به این نگرانیها، صراحت و صداقت و بیپرده بودن است.»
نسخه کامل یادداشت وبلاگی توضیحی شامل ۲۲ «کارت سیستم» است که قصد دارد کارکرد ابزارهایی که در فیسبوک و اینستاگرام برای رتبهبندی محتوا استفاده میشود، توضیح دهد. این کدها را میتوان در سایت شفافیت متا یافت.
کد مطلب: 73715
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/73715/متا-نحوه-تصمیم-گیری-هوش-مصنوعی-آنچه-کاربران-می-بینند-فاش