۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸

محدودیت‌ها در توئیتر چه تاثیری بر بازار ژاپن با بیشترین کاربر پس از آمریکا داشته‌ است؟

ایتنا - تعداد کاربران ژاپنی توئیتر بیش از ۵۱.۸ میلیون بوده است که تنها ایالات متحده بیش از این تعداد کاربر دارد.
تاثیر محدودیت‌های توییتر بر بازار ژاپن

پس از مالکیت ایلان ماسک بر توییتر و اعمال یک سری محدودیت‌ها، کاربران و شرکت‌های ژاپنی شکایت‌هایی را در مورد تجربه اصطلاحا رو به وخامت خود در استفاده از توییتر اعلام کرده‌اند، چرا که این تغییرات بر بسیاری از کاربران ژاپنی تاثیر بسزایی داشته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، توییتر ابزار ضروری مردم ژاپن در خواندن اخبار و مراودات دوستانه و تجاری به صورت روزانه است و آن را به یکی از مهم‌ترین سایت‌های میکروبلاگینگ یا همان وبلاگ نویسی کوتاه تبدیل کرده است، اما از زمان خرید توییتر توسط ایلان ماسک و بازنگری‌های او برای این رسانه اجتماعی، نگرانی‌ها افزایش یافته است.
 

حضور گسترده ژاپنی‌ها در استفاده از توییتر


 طبق گزارش دیتاریپورتال (Datareportal)، تعداد کاربران ژاپنی توییتر بیش از ۵۱.۸ میلیون بوده است که تنها ایالات متحده بیش از این تعداد کاربر دارد.

 جمعیت برزیل که ۹۰ میلیون نفر بیشتر از ژاپن است، با ۱۶.۶ میلیون نفر کاربر در رتبه سوم قرار دارد که نشان می‌دهد توییتر تا چه حد به بازار ژاپن نفوذ کرده است.

 گزارش شده است که ایلان ماسک در نوامبر گذشته به کارمندان توییتر گفته بود که «شاید به نظر برسد که توییتر آمریکا محور است، اما در هر صورت ژاپن محور است.»

 یوشیکی شیگیدا، یکی از ناظران بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مستقر در توکیو دراین باره گفت: «توییتر و اینستاگرام دو غول بزرگ (رسانه‌های اجتماعی) هستند، اما توییتر (در ژاپن) بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

 به دلیل محبوبیت توییتر در این کشور، بسیاری از شرکت‌های ژاپنی از آن به عنوان پلتفرم اصلی خود برای تبلیغ محصولات و ارتباط با مصرف کنندگان استفاده کرده‌اند. اما پس از تغییرات مختلف صورت گرفته توسط ایلان ماسک، برخی از این شرکت‌ها در استراتژی‌های خود تجدید نظر کردند.
 

تغییرات در توییتر پس از مدیریت ایلان ماسک


 در کمتر از یک سال، ماسک تغییرات زیادی را اعمال کرده که تجربیات کاربران را تحت تأثیر قرار داد. از جمله آن‌ها پرداخت هزینه اشتراک برای دریافت تیک آبی توسط سرویسی به نام توییتر بلو (Twitter Blue) بود. این سرویس نوعی تأیید برای حساب‌های کاربری محسوب می‌شد. همچنین فقط به کاربرانی که تیک آبی را دریافت کرده و هزینه اشتراک خود را پرداخت کرده‌اند، اجازه اجرای تبلیغات داده می‌شود. همچنین اخیراً توییتر به کاربران اجازه مشاهده توئیت‌های محدودی را بنا بر نوع اشتراک و وضعیت آن‌ها می‌دهد. امری که بر سردرگمی کاربران افزوده است.

 شرکت‌های ناظر بر بازاریابی به دلیل امکانات متفاوت تیک آبی برای کاربران به مشتریان خود توصیه می‌کنند تا اشتراک پولی را بخرند، زیرا در حال حاضر حساب‌های بدون علامت تأیید شده نمی‌توانند به طور مؤثر از توییتر برای بازاریابی استفاده کنند.

 
تاثیر محدودیت‌های توییتر بر بازار ژاپن


 

چه گروه‌هایی بیشترین آسیب را از این تغییرات دیده‌اند؟


 خاتمه دسترسی رایگان به چنین سرویس‌هایی برخی از شرکت‌ها را مجبور به ترک کمپین‌های تبلیغاتی خود از توییتر کرده است.

کسب و کارها
 برای مثال یکی از شرکت‌های املاک و مستغلات در توکیو به نام Livelan که از توییتر برای تبلیغات خود بیشترین استفاده را به ویژه در دوران کووید می‌کرد، از جمله شرکت‌هایی است که آسیب زیادی از این تغییرات متحمل شده‌است.

 پیش از تغییرات توسط ایلان ماسک، اگر شرکت لیولان مبلغ حدود ۵۰ هزار ین را برای تبلیغ یک ملک در توییتر هزینه می‌کرد، حدود ده مشتری بالقوه برای دیدن ملک در لیست انتظار منتظر می‌مانند.

 اما با تغییر الگوریتم‌های توییتر برای تعیین توئیت‌هایی که کاربران می‌بینند، این شرکت در حال حاضر واکنش حدود دو تا سه مشتری را دریافت می‌کند، در حالی که میانگین تعداد بازدیدکنندگان آن نیز کاهش یافته است.

 کسب و کارها تنها کسانی نیستند که به دنبال جایگزینی برای جبران خسارت‌های خود در توییتر هستند.

شهرداری‌ها
 شهرداری‌ها نیز از توییتر به‌عنوان منبعی اصلی در ارسال اطلاعات مربوط به فاجعه‌های طبیعی به ویژه پس از زلزله بزرگ ژاپن  در مارس ۲۰۱۱ استفاده می‌کنند.

 اما به دلیل محدودیت در ارسال روزانه توئیت‌ها، شهرداری استان کوماموتو در ژاپن در اوایل ماه جاری حساب توییتر خود را به حالت تعلیق درآورد.

 پس از بارش شدید باران در برخی مناطق ژاپن در اوایل ماه ژوئیه امسال برخی از کاربران نگرانی‌های خود را به دلیل محدودیت در مشاهده تعداد پست‌های مربوط به اطلاعات ایمنی اعلام کردند.

 آکیکو تاکاهاشی، روزنامه نگار حوزه فناوری اطلاعات با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در ارسال و مشاهده توئیت‌ها گفت که «سازمان‌های دولتی و شهرداری‌های محلی باید در اسرع وقت گزینه‌های جایگزین را ارائه کنند.»

تردید در مهاجرت کاربران از توییتر
 اما با وجود افزایش ناامیدی‌ها از توییتر، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران به توییتر پایبند هستند.

 تاکاهاشی گفت: «آنها برای تغییر به دیگر رسانه‌های اجتماعی به دلیل هزینه‌بر بودن آن مردد هستند.» وی یکی از دلایل آن را از دست دادن ارتباطات افراد در صورت رفتن به سایر پلتفرم‌های اجتماعی دانست. کمبود جایگزین همچنین آنها را وادار به حفظ ارتباطات توییتری خود می‌کند.

 با این حال بر طبق نظر وی اگر تجربه کاربری توییتر رو به وخامت گذارد، «بسیار ممکن است» که مهاجرت گسترده کاربران در ژاپن اتفاق بیفتد.

بزرگ‌ترین تهدید برای توییتر ممکن است، تردز (Meta’s Threads) باشد که اوایل این ماه راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرده است.

 او گفت: «در نهایت، کسی که بیشترین تعداد کاربر را داشته باشد، برنده خواهد بود.»
 
کد مطلب: 73823
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ