ایتنا- متاورس از فناوریهای پیشرفتهای مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده میکند و جهانهای دیجیتال همهجانبهای را ارائه میکند که حتی زمانی که از آنها استفاده نمیشود هم مشغول به فعالیت خود هستند.
تاثیر متاورس بر صنعت غذا و رستورانهای آینده
28 تير 1402 ساعت 15:06
ایتنا- متاورس از فناوریهای پیشرفتهای مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده میکند و جهانهای دیجیتال همهجانبهای را ارائه میکند که حتی زمانی که از آنها استفاده نمیشود هم مشغول به فعالیت خود هستند.
متاورس مفهومی است که به سرعت در حال تکامل بوده و به فضای مجازی مشترک و ادغام دنیای فیزیکی و دیجیتال اشاره دارد. اگرچه این اصطلاح هنوز در حال تعریف است، اما درحال حاضر نحوه تعامل افراد با فناوری و حتی با یکدیگر را تغییر داده است.
طعمهای مجازی
چیزی که میدانیم این است که متاورس بر صنعت غذا و نوشیدنی تأثیر میگذارد، الهامبخش طعمهای جدید است و تجربه غذاخوری را دوباره به تصویر میکشد. خوردن و آشامیدن یک تجربه کاملا فیزیکی است، اما برندهای گوناگون شروع به کشف این هستند که چگونه این امر را به قلمروی مجازی بکشانند و تعریفی را در این خصوص ارائه دهند. آنها در حال کار روی این موضوع هستند که چگونه تجربیات مجازی به محصولات فیزیکی مواد غذایی و نوشیدنی کمک میکند. با تکامل سبک زندگی مجازی، انتظار داشته باشید که تفسیرهای خلاقانهتری را از غذا و نوشیدنی برای آینده مشاهده کنید.
بازاریابی در متاورس
ادغام صنعت غذا در متاورس، نشاندهنده یک توسعه قابلتوجه است که بستری دیجیتال را برای صنایع مختلف فراهم میکند تا تجارت خود را فراتر از مرزهای فیزیکی سنتی گسترش دهند. این توسعه، فرصتهای جدیدی را برای بازاریابی و توزیع محصولات غذایی ارائه میدهد. بازارهای مجازی و پلتفرمهای تجارت الکترونیک راههای نوآورانهای را برای کشاورزان و تولیدکنندگان غذا بهمنظور دستیابی به مصرفکنندگان در سراسر جهان فراهم میکنند؛ درحالیکه مصرفکنندگان میتوانند به راحتی آگاهی کسب کنند و محصولات جدید را ازهرجای جهان خریداری کنند.
بهعنوان نمونه از بازاریابی تکنولوژیک در متاورس، یک غول نوشابهسازی جهان، طعم زیرو شوکر بایت (Zero Sugar Byte) را در آوریل ۲۰۲۲ از طریق پلتفرم Creations که برای جامعه فراگیر متاورس ساخته شده بود، راهاندازی کرد. این بازاریابی راهبردی با هدف تامین سلیقه بازیکنان بازی محبوب «فورتنایت» انجام شد و بستهبندی آن بهگونهای طراحی شده بود که پویا و از نظر بصری جذاب باشد. کاربران در ازای خرید این نوشیدنی، اقلام دیجیتال انحصاری پاداش میگرفتند. سرمایهگذاری این نوشابهساز در متاورس نشاندهنده تغییر به سمت عصر جدیدی از بازاریابی است.
کد مطلب: 73850
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/73850/تاثیر-متاورس-صنعت-غذا-رستوران-های-آینده