ایتنا - تصمیم ایلان ماسک برای تغییر لوگوی توئیتر از پرنده به X ممکن است به یک چالش حقوقی تبدیل شود زیرا شرکت های فناوری از جمله متا و مایکروسافت حقوق معنوی مالکیت همین حرف الفبای لاتین را دارند.
X به طور گسترده استفاده میشود و استفاده از آن در نشان تجاری ممکن است چالشهای حقوقی در بر داشته باشد. اکنون شرکتی که قبلا با نام توئیتر شناخته میشد ممکن است در آینده برای دفاع از برند X با چالشهایی روبرو شود.
به گزارش ایتنا از مهر، جاش گربن وکیل حوزه نام تجار در اینباره میگوید: ۱۰۰ درصد احتمال دارد که کسی از توئیتر شکایت کند. به گفته او تاکنون حدود ۹۰۰ نشان تجاری فعال در آمریکا ثبت شده و حرف X در طیف وسیعی از صنایع به کار می رود.
ماسک روز دوشنبه نام توئیتر را به X تغییر داد و از لوگوی جدید شبکه اجتماعی رونمایی کرد.
مالکان برندها از نام، لوگو و شعار یک پلتفرم یا کارخانه محافظت می کنند که در حقیقت منابع هویتی کالاها هستند. در صورتیکه برندهای دیگر بین محصول خود و آنها سردرگمی ایجاد کنند، مالکان می توانند شکایت کنند. نتیجه چنین شکایتی وسیع و غرامت های مالی یا منع استفاده را در پی دارد.
مایکروسافت از سال ۲۰۰۳ میلادی یک نشان تجاریX مرتبط با ارتباطات و در حوزه سیستم بازی رایانه ای ایکس باکس را در اختیار دارد. متا پلتفرمز نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی یک نشان تجاری فدرال ثبت کرد که حرف آبی و سفید X را برای حوزه های مختلف از جمله نرم افزار و شبکه اجتماعی را پوشش می دهد.
متا و مایکروسافت احتمالاً شکایت نخواهند کرد مگر اینکه احساس کنند که X توییتر به ارزش ویژه برندی که آنها ساخته اند، آسیب می رساند.