نتفلیکس آخرین دیویدیهای خود را برای مشترکینش پست میکند
ایتنا - نتفلیکس اولین دیسک خود (فیلمی با نام «بیتلجوس») را در سال 1998 ارسال کرد و از آن زمان تاکنون 5.2 میلیارد فیلم در آن پاکتهای قرمز رنگ به بیش از 40 میلیون مشتری ارسال کرده است.
نتفلیکس آخرین دیویدیهای اجارهای خود را ارسال میکند تا به این ترتیب پایان دورهای را رقم بزند که به این شرکت کمک کرد تا به غول کنونی دنیای استریمینگ (ارائه اینترنتی محتوای ویدیویی و صوتی) تبدیل شود.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این شرکت دیروز در پستی در X گفت: «نتفلیکس دیویدی نهایی خود را در 29 سپتامبر 2023 پست خواهد کرد. اما این پاکت قرمز نمادی ماندگار از عشق ما به سرگرمی است».
نتفلیکس در آوریل امسال اعلام کرد که کسب و کار اجاره دیویدی خود را در 29 سپتامبر تعطیل خواهد کرد و گفت که کاهش تقاضا برای اجاره فیزیکی، ارائه کیفیت خدمات مورد نظر را «به طور فزایندهای دشوار» میکند. این شرکت اولین دیسک خود (فیلمی با نام «بیتلجوس») را در سال 1998 ارسال کرد و از آن زمان تاکنون 5.2 میلیارد فیلم در آن پاکتهای قرمز رنگ به بیش از 40 میلیون مشتری ارسال کرده است.
سیستم اجاره دادن دیویدی راه را برای نتفلیکس به منظور معرفی استریم بر حسب تقاضا (on-demand) در سال 2007 هموار کرد و به سرعت رشد کرد و تا سال 2009 به محبوبترین شیوه عرضه سرویس این شرکت تبدیل شد. از آن پس نتفلیکس به تدریج گسترش یافت و محتوای استریمینگ خود را تولید کرد و اکنون بیش از 238 میلیون مشترک دارد. در همین حال، اجاره دیویدی (که به DVD.com منتقل شد) به تدریج به بخشی جزئی از نتفلیکس تبدیل شده است. و در حالی که خالصپسندان ویدئوهای ناب هنوز عاشق DVD و Blu-ray هستند، فروش در سراسر جهان تنها در فاصله سال 2021 تا 2022 نوزده درصد کاهش یافته است. در یک ضربه اخیر این عرصه، دیزنی اعلام کرد که تولید DVD و Blu-ray در استرالیا را متوقف میکند.
در حالی که متأسفانه این به معنای پایان یک دوره است، اما هنوز یک خبر مثبت باقی مانده است. تابستان امسال، نتفلیکس اعلام کرد که هر کسی که هنوز یک مورد کرایهای دارد میتواند آن دیسکها را نزد خود را نگه دارد و حتی میتواند تا 10 فیلم دیگر را درخواست کند تا این شرکت بتواند انبارتکانی انجام دهد. این شرکت در X نوشته است: «لطفا از مرسولههای نهایی خود تا زمانی که دوست دارید لذت ببرید».