ایتنا - هتلی در زاوئرلند آلمان برای خدمترسانی به مهمانان خود از ربات استفاده میکند. به گفته صاحب این هتل به کارگیری رباتها در انجام برخی وظایف دشوار، با توجه به کمبود نیروی کار، یک ایده عالی و کمک بزرگی برای آینده است.
ربات پیشخدمت در هتلی در آلمان
20 آذر 1402 ساعت 1:16
ایتنا - هتلی در زاوئرلند آلمان برای خدمترسانی به مهمانان خود از ربات استفاده میکند. به گفته صاحب این هتل به کارگیری رباتها در انجام برخی وظایف دشوار، با توجه به کمبود نیروی کار، یک ایده عالی و کمک بزرگی برای آینده است.
لوته، نام یک ربات پیشخدمت در هتل است که مهمانان هتلی در زاوئرلند آلمان احتمالا در زمان اقامت خود با آن روبرو خواهند شد. رباتی که ظرفها را تمیز میکند، آنها را روی میزها تقسیم کرده یا به آشپزخانه بر میگرداند و در عین حال، اتاقها را نیز نظافت میکند.
در حال حاضر، بلا و لوته، دو ربات پیشخدمت، این کار را به بهترین شکل ممکن انجام میدهند؛ به خصوص زمانی که صحبت از حمل بارهای نسبتا سنگین باشد. آنها میتوانند تا ۴۰ کیلوگرم بار را حمل کند و طبیعتا این موضوع با استقبال کارکنان هتل روبرو شده است. چرا که بلند کردن این میزان بار، در دراز مدت برای آنها مشکلاتی نظیر کمردرد ایجاد خواهد کرد.
یوزف نیدر مدیر هتل میگوید برنامهنویسی این رباتها فقط یک روز طول کشیده است. این رباتها میتوانند بشقابهای ۹۵۰ تا ۱۰۵۰ گرمی به اضافه ۳۰۰ گرم غذا یعنی تقریبا به ازای هر بشقاب، ۱.۵ کیلوگرم را جابجا کنند. به گفته نیدر، اگر کارکنان هتل، سه تا چهار بشقاب را در فاصله حدود ۳۵ متر حمل کنند تعجبی ندارد که دچار کمردرد شوند.
شرکتهایی که برای انجام کارهای خود از هوش مصنوعی یا ربات استفاده میکنند کم نیستند. با این حال، اتحادیه هتلها و رستورانهای آلمان هنوز به طور کلی با استفاده از رباتها همراه نشده است.
این در حالی است که به گفته کارشناسان، امروزه بیش از هر زمان دیگری، در صنعت هتلداری به کارآمدی و استفاده معقول از منابع و بهینهسازی فرآیندها نیاز است. اگرچه برخی از کارشناسان میگویند که رباتها در حال حاضر به سرمایهگذاری نسبتا بالایی نیاز دارند، که به هیچ وجه برای همه شرکتها صرفه اقتصادی ندارد.
کد مطلب: 75974
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/75974/ربات-پیشخدمت-هتلی-آلمان