۰
plusresetminus
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۲۴

جهنم نزدیک است؛ زمین دیگر جای زندگی نیست

ایتنا - دانشمندان با شبیه‌سازی یک «اثر گریز گلخانه‌ای» پیش‌بینی کردند که کره زمین در چند صدسال آینده تبدیل به یک جهنم غیر قابل سکونت خواهد شد که شباهت بسیار زیادی به سیاره زهره دارد.
جهنم نزدیک است؛ زمین دیگر جای زندگی نیست

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که زمین تنها چند صد سال با یک اثر گریز گلخانه‌ای فاصله دارد. اثر گریز گلخانه‌ای، زمانی روی می‌دهد که اتمسفر یک سیاره دربردارنده مقدار زیادی گاز گلخانه‌ای باشد به گونه‌ای که تابش حرارتی از سیاره را مسدود کرده و سیاره نتواند خنک شود یا آب مایع بر روی سطحش وجود داشته باشد.

ستاره‌شناسان «دانشگاه ژنو» با همکاری آزمایشگاه‌های «CNRS» در پاریس و بوردو درباره تبخیر شدن کل اقیانوس‌های سطح زمین و افزایش چشمگیر دمای سطح جهان هشدار داده‌اند.

زهره به عنوان همزاد شیطانی زمین، سنگی و تقریبا هم‌اندازه است اما میانگین دمای سطح آن به ۴۶۵ درجه سلسیوس می‌رسد. سطح این سیاره به قدری گرم است که می‌تواند سرب و ابرهای سمی اسید سولفوریک را ذوب کند.

 

اگرچه گازهایی مانند دی‌اکسید کربن و متان به دلیل ایجاد گرمایش جهانی مشهور هستند اما این گروه پژوهشی معتقدند که یک اثر گریز گلخانه‌ای روی زمین می‌تواند توسط بخار آب ایجاد شود. 

«گیوم چاورو» پژوهشگر دانشگاه ژنو و از اعضای این گروه پژوهشی گفت: یک آستانه بحرانی برای این مقدار بخار آب وجود دارد که اگر سیاره از آن فراتر برود، دیگر نمی‌تواند خنک شود. از آنجا به بعد، همه چیز از بین می‌رود تا زمانی که اقیانوس‌ها به طور کامل تبخیر شوند و دما به چند صد درجه برسد.
کد مطلب: 76197
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام