ایتنا - تسلا، تحت فشار مقامات نظارتی برخی از کشورها، به طور گزینشی اصلاحاتی را انجام داد، اما همین مقدار از حسننیت را برای مالکان این خودروها در ایالاتمتحده به خرج نداد و این دسته از مشتریانش مجبور بودند از جیب خود مقدار زیادی هزینه کنند، که ممکن بود تا 14000 دلار در موارد مربوط به سیستم تعلیق و مسائل مربوط به فرمان خودرو را شامل شود.
در طی دو سال گذشته، تسلا با انتقادات زیادی به خاطر فناوری اتوپایلوت خود، که در تصادفات مرگبار متعدد دخیل بوده، کوتاهی در وعدههای تحویل خودرو، تقلب در محدوده خودرو میشود. سیستم برآورد، و ساختار بیمهنامهای نه چندان مورد پسند مصرفکنندگانش و موارد دیگری روبرو بوده است. اکنون، تحقیقات جامع رویترز، بر اساس مصاحبه با مالکان تسلا و منابع داخلی این شرکت، گویای آن است که این مسائل بسیار عمیقتر است.
نتیجه کلی این تحقیق این است که تسلا سالها از یکسری مشکلات مکانیکی و مشکلات کیفیت قطعات اطلاع داشت، اما به جای جدیت در رفع آنها سعی کرد رانندگان را مقصر نشان دهد و مبالغ گزافی بابت تعمیر و سرویس از آنها مطالبه کند.
این گزارش خاطرنشان کرده است که «دهها هزار مالک تسلا» مجبور شدهاند بار سنگین «خرابی زودهنگام سیستم تعلیق یا قطعات فرمان» را متحمل شوند.
شایان ذکر است که تسلا، تحت فشار مقامات نظارتی برخی از کشورها، به طور گزینشی اصلاحاتی را انجام داد، اما همین مقدار از حسننیت را برای مالکان این خودروها در ایالاتمتحده به خرج نداد و این دسته از مشتریانش مجبور بودند از جیب خود مقدار زیادی هزینه کنند، که ممکن بود تا 14000 دلار در موارد مربوط به سیستم تعلیق و مسائل مربوط به فرمان خودرو را شامل شود.
گزارشها نشان میدهد که مهندسان تسلا که این «عیوب» و «خرابیها» را همزمان با تجزیه و تحلیل دادههای سیستمهای عیبیابی خودرو و فرآیندهای تعمیر به ثبت رسانده بودند. با این حال، ظاهراً این شرکت به جای رفع این مشکلات و انتشار درست اخبار آن، مسیر پرسشبرانگیزی را در پیش گرفت. بر اساس این گزارش، اسناد داخلی ارسال شده به مهندسان تسلا در سراسر جهان به آنها دستور داده بود که «به مصرفکنندگان بگویید که قطعات معیوب خودروهایشان ایرادی نداشته است».