۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۵

وضع قوانین سختگیرانه برای اینفلوئنسرها در ایتالیا

ایتنا - اداره ارتباطات ایتالیا اینفلوئنسرها را هدف گرفته تا درباره پست های تبلیغاتی شفافیت بیشتری ارائه دهند.
وضع قوانین سختگیرانه برای اینفلوئنسرها در ایتالیا

AGCOM اداره ارتباطات ایتالیا قوانین سختگیرانه ای را تصویب کرده تا شفافیت درباره پست هایی که سلبریتی ها با انبوه تماشاچیان آنلاین خود به اشتراک می گذارند، افزایش یابد.

به گزارش ایتنا از مهر، این قوانین در حالی تصویب شده که چندی پیش آژانس آنتی تراست ایتالیا «کیارا فرانگی» یک اینفلوئنسر با حدود ۳۰ میلیون فالوئر در اینستاگرام را به دلیل فقدان شفافیت درباره یک سازمان خیریه، یک میلیون یورو جریمه کرد.

AGCOM اعلام کرد قوانین جدید برای تمام اینفلوئنسرهایی اجرا می شود که به زبان ایتالیایی پست منتشر و با برندهای ایتالیایی با بیش از یک میلیون فالوئر همکاری می کنند. هرگونه محتوای تبلیغاتی پست شده باید به طور شفاف و به شیوه ای برچسب بخورد که قابل شناسایی باشد، درغیر اینصورت اینفلوئنسر مذکور احتمالا با جریمه ای تا سقف ۶۰۰ هزار یورو روبرو می شود.

با توجه به آنکه اینفلوئنسرهای آنلاین گستره فعالیت وسیعی دارند، بیشتر اوقات برای ارتقای فروش محصولات و افزایش شهرت برند، قدرت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند.

مقامات ایتالیا همچنین اعلام کردند اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل مربوط به تمام رسانه ها احترام بگذارند.طبق این دستورالعمل باید از اخبار جعلی و پست های تبعیض آمیز یا نژاد پرستانه اجتناب کرد.

اداره ارتباطات ایتالیا از یک سال قبل مشغول توسعه قوانین است و به طور خاص اینفلوئنسر مذکور( فرانگی) را هدف نگرفته بود.

سال گذشته فرانسه قانونی را ارائه کرد تا هرگونه تبلیغ محصولاتی مانند تنباکو توسط اینفلوئنسرها را غیرقانونی اعلام و شفافیت بیشتری درباره محتوای پولی فراهم کند.
کد مطلب: 76636
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ