رونمایی از ابزارک (گجت) Rabbit R1 در نمایشگاه CES پرسشهای بسیاری در اذهان به جا گذاشت، اما اکنون این برند توضیحاتی درباره اینکه این دستگاه از کدام مدل زبان بزرگ (LLM) برای تعامل با کاربران استفاده خواهد کرد ارائه کرد.
شرکت Perplexity ارائهدهنده قابلیتهای AI برای این دستگاه خواهد بود؛ این استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو هدف بلندپروازانه پیش گرفتن از گوگل در فضای هوش مصنوعی را دنبال میکند، و جای تعجب هم نیست که در این راستا سرمایهگذاریهایی را از امثال انویدیا و جف بزوس دریافت کرده است.
پرپلکسیتی نتایج جستجوی بهروز را از طریق این دستگاه نارنجیرنگ 199 دلاری ربیت ارائه خواهد کرد، بدون اینکه نیازی به خرید آبونمان باشد. همچنین، صد هزار خریدار اول R1 یک سال اشتراک PRO را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد - که هزینه آن در حال عادی 200 دلار است.
با داشتن این سرویس پیشرفته امکان پشتیبانی از بارگذاری فایل، سهمیه روزانه بیش از 300 پرسش (کوئری) پیچیده و امکان سوئیچ کردن به سایر مدلهای هوش مصنوعی (GPT-4 ، Claude 2.1 یا جمینای) اضافه میکند.
ربیت آر1، که توسط Engineering Teenage طراحی شده است، دارای یک صفحهنمایش لمسی 2.88 اینچی، یک چرخ اسکرولکردن، دو میکروفون، یک اسپیکر، یک دوربین چرخنده و یک دکمه «فشار بده و حرف بزن» است. با استفاده از مدل اقدام بزرگ (LAM) آن میتوان کارهایی مانند رزرو تاکسی، یافتن دستورالعملهای پخت بر اساس مواد اولیه موجود شما، شناسایی افراد و اشیاء (مثلاٌ اقلام موجود در یخچال شما)، یا فقط بررسی واقعیت (فکتچک) انجام داد، به ویژه با توجه به اینکه به موتور جستجوی لحظهای پرپلکسیتی مجهز است.