معافیت برخی سرویسهای مایکروسافت از تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اروپا
ایتنا - بعضی از سرویسهای مایکروسافت مانند موتور جستجوی بینگ، مرورگر اِج و سرویسهای تبلیغاتی مایکروسافت، احتمالا از فهرست قانون بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) خارج خواهند شد.
ناظران اروپایی به این نتیجه رسیدهاند که این محصولات به اندازه کافی قدرتمند نیستند تا به عنوان بخشی از یک تحقیق پنجماهه در بازار که قرار است در ماه فوریه به پایان برسد، ارزیابی شوند.
به گزارش ایتنا از برنا، این گزارش در حالی منتشر شده که چند روز پیش، تنظیمگران ضدانحصار اتحادیه اروپا اعلام کردند حمایت مالی مایکروسافت از شرکت هوش مصنوعی «اُپن اِی آی» سازنده چتبات «چت جیپیتی» ممکن است مشمول قوانین ادغام اتحادیه اروپا باشد.
با این حال، انتظار میرود که مایکروسافت اقداماتی را برای پیروی از مقررات بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) اعلام کند که محصولاتی مانند سیستم عامل ویندوز و پلتفرم لینکدین را در بر میگیرد.
براساس این قانون، تمام شرکتهای بزرگ فناوری باید تا ۷ مارس (۱۷ اسفند) از این قانون پیروی و با خدمات و محصولات خود مانند رقبایشان رفتار کنند.