ایتنا - خودروهای برقی که وزن آنها معمولاً بیشتر از خودروهای موتور احتراق داخلی است، به راحتی میتوانند از نردههای محافظ فولادی در جادهها عبور کنند. زیرا برای تحمل نیروی اضافی ناشی از وزن اضافی، طراحی نشده است.
یک مشکل جدی در خودروهای برقی
16 بهمن 1402 ساعت 19:37
ایتنا - خودروهای برقی که وزن آنها معمولاً بیشتر از خودروهای موتور احتراق داخلی است، به راحتی میتوانند از نردههای محافظ فولادی در جادهها عبور کنند. زیرا برای تحمل نیروی اضافی ناشی از وزن اضافی، طراحی نشده است.
دادههای تستهای تصادف نشان میدهد که خودروهای برقی ممکن است آنقدر سنگین باشند که توسط موانع ایمنی در جادهها متوقف شوند.
خودروهای برقی که وزن آنها معمولاً بیشتر از خودروهای موتور احتراق داخلی است، به راحتی میتوانند از نردههای محافظ فولادی در جادهها عبور کنند. زیرا برای تحمل نیروی اضافی ناشی از وزن اضافی، طراحی نشده است.
این موضوع نگرانیهای متعددی را در مورد خودروهای الکتریکی و ایمنی جادهها ایجاد کرده است.
اختلاف وزن
وزن خودروهای برقی معمولاً بین 20 تا 50 درصد بیشتر از خودروهای گازسوز است و این تفاوت وزن به دلیل وجود باتریهایی است که میتوانند تقریباً به اندازه یک خودروی کوچک بنزینی یا دیزلی وزن داشته باشند.
از آنجایی که باتریها زیر شاسی قرار میگیرند، خودروهای الکتریکی نیز دارای مراکز ثقل پایینتری هستند.
علیرغم این تفاوت وزنی میان خودروهای الکتریکی و خودروهای احتراق داخلی، گاردریلهای جادهها نمیتوانند از نفوذ وسایل نقلیه الکتریکی به آنها جلوگیری کنند، بهویژه موانعی که معمولاً از فولاد ساخته شدهاند و هزاران کیلومتر در سراسر جهان امتداد دارند.
درواقع، هدف آنها جلوگیری از انحراف خودروها از جاده در مناطق بحرانی مانند پلها و آبراهها، نزدیک لبههای صخرهها و درهها و در زمینهای صخرهای است، جایی که صدمات و تلفات ناشی از تصادفات بسیار بیشتر است.
کد مطلب: 77106
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/77106/یک-مشکل-جدی-خودروهای-برقی