ایتنا - چتباتها به لطف پشتیبانی از هوش مصنوعی، مزایای زیادی را برای شرکتها فراهم میکنند که تجربه مشتری را به سطوح پیشرفتهتری میبرد.
مزایای چتباتهای هوش مصنوعی برای شرکتها
سايت خبری ايتنا , 18 بهمن 1402 ساعت 12:22
ایتنا - چتباتها به لطف پشتیبانی از هوش مصنوعی، مزایای زیادی را برای شرکتها فراهم میکنند که تجربه مشتری را به سطوح پیشرفتهتری میبرد.
چتباتها به لطف پشتیبانی از هوش مصنوعی، مزایای زیادی را برای شرکتها فراهم میکنند که تجربه مشتری را به سطوح پیشرفتهتری میبرد.
چتباتها اخیراً بسیار محبوب شدهاند. اغلب، اولین تعامل مشتریان با شرکتها با چتباتها صورت میگیرد، از آنها استقبال میکنند و به شیوهای دوستانه و آرام با آنها ارتباط برقرار میکنند. اما، چگونه شرکتها میتوانند از این رباتها در وب سایت و سایر پلتفرمها استفاده کند؟
سه نوع چت ربات وجود دارد: اولی مبتنی بر قانون، دومی رباتهای هوش مصنوعی و سومی ترکیبی است که این از نوع اول و دوم. چت رباتهای مبتنی بر قانون آنهایی هستند که به کاربر امکان انتخاب گزینههایی را میدهند که با کلیک بر روی آن، به پاسخ سوالشان برسند. این رباتها تنها مجموعه محدودی از پاسخها را ارائه میدهند، اما شما میتوانید از آنها برای پاسخ به بیشتر سوالات رایج مشتریان استفاده کنید.
چتباتها که از هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی استفاده میکنند، کلمات و عبارات کلیدی مختلفی را پردازش میکنند. این رباتها در طول زمان آموزش داده میشوند تا سؤالات بیشتری را درک کنند و روشهای متفاوتی را که مشتریان یک سؤال را بیان میکنند، تجزیه کنند.
چترباتهای ترکیبی، رباتهای مبتنی بر قانون را با فناوری هوش مصنوعی ترکیب میکنند و برخی از وظایف مبتنی بر قانون را انجام میدهند، اما میتوانند زمینه و هدف کاربر را نیز شناسایی کنند. این بهترین ابزار متعادل برای تعامل با بازدیدکنندگان وب سایت است.
از مزایای مالی گرفته تا بهبود رضایت مشتری؛ رباتهای گفتگو میتوانند به رشد کسبوکارتان کمک کنند و در عین حال مشتریانتان را راضی نگه دارند.
در اینجا مهمترین مزایای چتباتها برای کسب و کار شما آورده شده است:
افزایش فروش: چتباتها میتوانند فروش بیشتری را برای شرکت شما به ارمغان بیاورند. با به نمایش گذاشتن محصولات جدید شما و ارائه تخفیف برای جذب آنها، بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به وبسایت شما مراجعه میکنند را به مشتری تبدیل میکنند!
صرفه جویی در هزینه: صرفه جویی در هزینه یکی دیگر از مزایای کلیدی چتباتها است، زیرا آنها میتوانند کارهای روزمره را که شامل همه چیز، از پاسخ به سؤالات متداول گرفته تا رزرو قرار ملاقات، را بصورت خودکار اعمال کنند. این چتباتها به تیم پشتیبانی مشتری شما اجازه میدهد تا بر سوالات پیچیدهتری تمرکز کند. همچنین، استفاده از چتباتها بسیار ارزانتر از استخدام کارمندان تمام میشود! با انجام این کار، میتوانید تعداد کارکنانی که شرکت شما برای فعالیت نیاز دارد را نیز کاهش دهید.
کد مطلب: 77117
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/77117/مزایای-چت-بات-های-هوش-مصنوعی-شرکت-ها