ایتنا - اگرچه دستیارهای صوتی مانند سیری یا الکسا اغلب برای چندین کار مانند به روز رسانی آب و هوا یا دستور العمل ها به آنها اعتماد می کنند، استفاده از آنها در شرایط بحرانی ممکن است توصیه نشود.
5 چیزی که نباید از دستیار صوتی هوشمند بپرسید
سايت خبری ايتنا , 31 ارديبهشت 1403 ساعت 0:08
ایتنا - اگرچه دستیارهای صوتی مانند سیری یا الکسا اغلب برای چندین کار مانند به روز رسانی آب و هوا یا دستور العمل ها به آنها اعتماد می کنند، استفاده از آنها در شرایط بحرانی ممکن است توصیه نشود.
سوالاتی وجود دارد که نباید از یک دستیار صوتی هوشمند بپرسید. البته شما میتوانید سوالتان را مطرح کنید اما خودتان را برای پاسخهای عجیب و بیربط آماده کنید! مثلا احتمال اینکه به یک اورژانس پزشکی نیاز داشته باشید زیاد نیست اما در همین موارد اندک هم باید از اتکا به سیری یا الکسا برای کمک در چنین سناریوهایی اجتناب شود.
نتایج یک مطالعه اخیر انجام شده توسط محققانی که از دستیاران صوتی در مورد سناریوهای مربوط به ایست قلبی سؤال کردند، اصلا رضایت بخش نبود. جالب توجه است، تنها 9 مورد از 32 دستیار گفتند که لازم است حتما با اورژانس تماس بگیرند، در حالی که بقیه دستیاران صوتی کاربران را برای دستورالعملهای CPR (احیای قلبی ریوی) به یک وب سایت هدایت کردند.
موارد زیر وظایفی هستند که باید به طور مستقل مدیریت کنید و از دستیار صوتی هوشمند نپرسید.
1- پزشکی : بهتر است به جای اتکا به سیری، گوگل یا الکسا، مستقیماً با پزشک خود مشورت کنید. برای راهنمایی حرفهای از طریق تلفن با پزشک خود تماس بگیرید.
2- تماس بگیرید و تایید کنید: اگر میخواهید بررسی کنید که آیا یک فروشگاه محلی کالایی در انبار دارد یا خیر، شماره تماس را خودتان پیدا کنید.
کد مطلب: 77607
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/77607/5-چیزی-نباید-دستیار-صوتی-هوشمند-بپرسید