سخنگوی متا اعلام کرد اینستاگرام در حال توسعه ویژگی "Friend Map" است. این «نقشه دوست» که مشابه نقشه اسنپ چت است، به کاربران این امکان را میدهد تا مکانهای دوستان خود را در زمان واقعی ببینند. این شرکت میگوید که این ویژگی یک نمونه اولیه داخلی است و به صورت خارجی آزمایش نمیشود. این ویژگی اولین بار توسط مهندس معکوس الساندرو پالوزی، مشاهده شد که اغلب، ویژگیهای رسانه های اجتماعی در حال توسعه را قبل از راهاندازی رسمی آنها کشف میکند.
پس از اضافه شدن قابلیت استوری به اینستاگرام در سال 2016، به تقلید از اسنپچت، حالا با ویژگی "Friend Map"، اینستاگرام باز هم یکی دیگر از قابلیتهای محبوب اسنپچت را کپی کرده است. با استفاده از این ویژگی جدید، اینستاگرام به کاربران خود، دلیل دیگری برای صرف زمان بیشتر در این برنامه و بینیاز شدن به دیگر اپها را میدهد.
اینستاگرام همچنین فرصتی برای جذب کاربرانی دارد که از طرفداران Zenly بودند. زنلی یک برنامه نقشه اجتماعی بود که اسنپچت آن را خرید و سال گذشته آن را تعطیل کرد.
"Friend Map" اینستاگرام به کاربران این امکان را میدهد که انتخاب کنند چه کسی میتواند موقعیت مکانیشان را ببیند. دادههای موقعیت مکانی رمزگذاری شدهاند. میتوانید انتخاب کنید که موقعیت مکانی خود را با دنبالکنندگانتان و یا دوستان نزدیک یا به اشتراک بگذارید. این نقشه همچنین دارای تنظیمات "Ghost Mode" است که آخرین مکان فعال شما را پنهان میکند.
"Friend Map" به کاربران اجازه میدهد پیامهای کوتاه یا "یادداشت ها" را روی نقشه بگذارند تا دیگران ببینند. یادداشتهای اینستاگرام در حال حاضر پیامهای کوتاهی هستند که در بالای فید پیامرسانی مستقیم ظاهر میشوند، اما اگر "Friend Map" منتشر شود، کاربران میتوانند این بهروزرسانیهای کوتاه را روی نقشه پست کنند. عملکرد یادداشتها روی نقشه میتواند برای انجام کارهایی مانند اطلاعرسانی به دوستانتان در مورد یک فروشگاه سرگرمکننده یا رستوران جدیدی که در حال حاضر در آن غذا میخورید، استفاده شود.
این خبر در حالی منتشر میشود که اینستاگرام در تلاش است تا پیشنهادهای درونبرنامهای خود را افزایش دهد. در اواخر سال 2022، این شرکت یک تجربه نقشه قابل جستجو را معرفی کرد که به کاربران امکان میداد مکانهای برچسبگذاری شده محبوب اطراف خود را کاوش کنند و نتایج مکان را بر اساس دستهبندیهای خاص از جمله رستورانها، کافهها و سالنهای زیبایی فیلتر کنند. راهاندازی نقشه قابل جستجو یک هفته پس از آن صورت گرفت که پرابهاکار راگاوان، معاون ارشد گوگل اعلام کرد که کاربران جوان به جای جستجوی گوگل یا نقشه، به برنامههایی مانند اینستاگرام و تیک تاک روی میآورند تا مکانهای جدید را کشف کنند.
پس از کاهش محبوبیت یکی از کسب و کارهای اصلی گوگل، اینستاگرام ممکن است اکنون با استفاده از قابلیت "Friend Map"، به دنبال مقابله با اسنپ چت و اپل باشد.