ایتنا - دوست دارم فکر کنم از آن دست خودروهایی است که کییر استارمر برای خودش میگرفت، و وی۹۰ (V90) واقعا همان استارمر دنیای خودرو استــ کسلکننده به نظر میرسد و احساس اطمینان میدهد اما بهطرز تعجببرانگیزی کارآمد و همیشه متمدن است.
ولوو V90، امپراتور خودروهای استیشن
23 اسفند 1402 ساعت 4:03
ایتنا - دوست دارم فکر کنم از آن دست خودروهایی است که کییر استارمر برای خودش میگرفت، و وی۹۰ (V90) واقعا همان استارمر دنیای خودرو استــ کسلکننده به نظر میرسد و احساس اطمینان میدهد اما بهطرز تعجببرانگیزی کارآمد و همیشه متمدن است.
ولوو استیشن. دنیای خودرو بهندرت چنین ترکیب مهیجی تولید کرده است. بیبی فیات؛ امجی رودستر؛ فولکس واگن کمپرونــ به اصطلاح امروزی، آنها همه این «چیزها» محسوب میشوند. اما، تعدادشان زیاد نیست. در مورد ولوو، یک سبک زندگی آرمانی کامل را تداعی میکند: بخشی کلیشهای، بخشی بلندپروازانه، بخشی رشکبرانگیز، بخشی نفرتبرانگیز...
شیک، ساخته شد تا ماندگار شود، در طبقه متوسط رو به بالا رانده شود و، بهصورت سنتی خریده میشد و بهطور متوسط ۱۷ سال کار میکرد (بسیار بیشتر از میانگین، حتی در دوران قدیم)، این خودرو انتخاب سوسیال دموکراتهای مترقی استــ و بحق در بهشت سوسیال دموکرات، در سوئد، ساخته شده است، ایمنترین وسیله در جاده، کاربردی، و جعبهشکل است و چنان ظرفیتی برای بارهای حجیم دارد که در تجارت عتیقهجات محبوب بود.
دوست دارم فکر کنم از آن دست خودروهایی است که کییر استارمر برای خودش میگرفت، و وی۹۰ (V90) واقعا همان استارمر دنیای خودرو استــ کسلکننده به نظر میرسد و احساس اطمینان میدهد اما بهطرز تعجببرانگیزی کارآمد و همیشه متمدن است.
اما در حال حاضر، کل مفهوم خودرو استیشن تا حدی قدیمی شده است، و با ظهور خودرو شاسیبلند، از جاده خارج شده است. کمتر خودروسازی همچنان به خودش زحمت تولید آنها را میدهد، و حالا حتی ولوو، که نامش تقریبا مترادف است با این نوع خودرو، به این نتیجه رسیده که استیشن به پایان راه رسیده است. گرچه عمر مدل شاسیبلند بزرگ اکسسی۹۰ (XC90) از خواهرش بیشتر بوده است، بهزودی جای خود را به نمونه تمامبرقی ئیاکس۹۰ (EX90) میدهد (راستی قیمت آن از ۹۵ هزار و ۲۵۵ پوند شروع میشود) زیرا ولوو همچنان در حال ادامه مسیر به سمت برقیسازی کامل است. سواریهای صندوقدار اس۶۰ (S60) و اس۹۰ (S90) نیز در مرحل پایانیاند، و فقط شاسیبلندها باقی میمانند تا این مدل خودرو را به ربع دوم قرن بیستویکم ببرند.
ولوو استیشن نمیتواند بدون سوگواری آسمانی شود و به نمایشگاه عتیقهجات بپیوندد. بنابراین، آخرین استیشن باقیمانده در ناوگان ولوو مطبوعات بریتانیا را امانت گرفتم تا به خودم یادآوری کنم چرا آنها چنین خودروهای فوقالعادهای بودند و هستند.
در رده آخر نمونه بزرگتر این دو مدل قرار داردــ وی۹۰ دوگانهسوز برقی، با موتور بنزینی (تمام استیشنهای گازوییلسوز چند سال پیش از رده خارج شدند). امیدواریم، وقتی تمام شود، این خودرو عمری طولانی و مفید مانند بسیاری از اسلافش داشته باشد.
من قبلا تعدادی از این خودروها را راندهام، و همیشه ترکیبی عالی از قابلیتها بودهاند. حتی اکنون، تقریبا هشت سال پس از معرفی، تغییر چندانی نکرده است، خودرویی باکلاس و زیبا است که حق مطلب در موردش ادا نشده و کاملا همسو با ارزشهای سنتیاش است.
اخیرا، ولوو به میراث طراحی این خودرو توجه بیشتری نشان داده است، بنابراین به وی۹۰ همان «سرشانه» آشنایی را داد که اولین بار در اسلافش در دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ دیده شد، و در دو طرف تا چراغهای عقب امتداد دارد، که مانند نوعی نشان ویژه شبانه این نام تجاری پس از انحنا ظاهر میشود.
کد مطلب: 77920
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/77920/ولوو-v90-امپراتور-خودروهای-استیشن