ایتنا - توضیحات دی سالوو شامل مثالی از کاربری بود که از یک ربات چت پرسید که آیا بین خواب و فعالیت او ارتباطی وجود دارد یا خیر، و گفت که قابلیتهای آزمایشی هوش مصنوعی فوقالذکر تنها برای «تعداد محدودی از کاربران اندرویدی که در برنامه Fitbit Labs در اپ موبایل فیتبیت ثبتنام کردهاند قابل دسترسی خواهد بود».
از سال 2021 که فیتبیت (Fitbit) به تملک گوگل در آمد این غول فناوری تغییرات زیادی را در این برند پوشیدنی اعمال کرده است، از جمله بهروزرسانیهای آتی که به زودی اعلام میشود.
به گزارش ایتنا، در یک پست وبلاگ اخیر گوگل، دکتر کارن دی سالوو، مدیر ارشد بخش سلامت این شرکت، اعلام کرد که مشترکین پریمیوم فیتبیت میتوانند در اواخر امسال قابلیتهای آزمایشی هوش مصنوعی آن را آزمایش کنند (گوگل زمان مشخصی را برای آن اعلام نکرده است).
وی توضیح داد: «شما قادر خواهید بود به طور طبیعی سوال بپرسید و نمودارهایی مخصوص خودتان بسازید تا به شما در درک بهتر دادههای مربوط به شما کمک کند. به عنوان مثال، میتوانید بیشتر بدانید که دقیقه در منطقه فعال بودهاید ... و ارتباط آن با میزان ترمیمکننده بودن کیفیت خوابتان را متوجه شوید».
توضیحات دی سالوو شامل مثالی از کاربری بود که از یک ربات چت پرسید که آیا بین خواب و فعالیت او ارتباطی وجود دارد یا خیر، و گفت که قابلیتهای آزمایشی هوش مصنوعی فوقالذکر تنها برای «تعداد محدودی از کاربران اندرویدی که در برنامه Fitbit Labs در اپ موبایل فیتبیت ثبتنام کردهاند قابل دسترسی خواهد بود».
دی سالوو گفت که فیتبیت همچنین در حال همکاری با تیم Google Research و «متخصصان سلامت و تندرستی، پزشکان و مربیان معتبر» برای توسعه یک مدل زبان بزرگ (LLM) برای قابلیتهای اپ آتی موبایل فیتبیت است که دادهها را از دستگاههای فیتبیت و پیکسل دریافت میکند.
این اعلامیه پس از آن منتشر شده است که گوگل تصمیم به توقف فروش فیتبیتها در 29 کشوری است که در آنها دستگاههای پیکسل فروخته نمیشوند.
در یک پست وبلاگ، یوسی ماتیاس، معاون مهندسی و تحقیقات گوگل، گفت که این شرکت میخواهد از LLM برای اضافه کردن قابلیتهای کوچینگ شخصیسازیشده استفاده کند، مانند توانایی جستجوی بینظمیهای خواب و پیشنهاد اقداماتی «در مورد اینکه چگونه میتوانید شدت تمریناتتان را تغییر دهید».