اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) به تازگی استانداردهای ایمنی فدرال جدیدی را برای خودروها اعلام کرده است. این استانداردها شامل دستوری برای سیستمهای ترمز خودکار پیشرفته برای همه خودروهای جدید است که سازندگان باید تا سال 2029 از آن پیروی کنند، یعنی تنها تا پنج سال است.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این قانون برای تمام خودروهای سواری و کامیونهای سبک زیر 10000 پوند (4500 کیلوگرم) خواهد بود. سیستمهای ترمز اضطراری خودکار باید بتوانند خودرویی را که تا سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) حرکت میکند به طور کامل متوقف کنند و در عین حال از تصادف جلوگیری کنند. این سیستمها همچنین باید برای عابران پیاده روبرو با سرعت 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) در هر دو شرایط روز و شب حساب کنند.
ترمزهای اضطراری خودکار از مجموعهای از سنسورها، لیزرها و دوربینها برای تشخیص برخوردها استفاده میکنند. هنگامی که تصادف قریبالوقوع باشد، سیستم بهخودی خود ترمز میکند یا کمک ترمز را اعمال میکند تا به راننده کمک کند سریع و ایمن توقف کند.
شایان ذکر است که طبق گزارش نیویورک تایمز، خودروسازان در حال حاضر این سیستمها را در 90 درصد خودروهای جدید قرار میدهند، اما بسیاری از این ابزارها با آستانه سرعتی که در بالا ذکر شد مطابقت ندارند. NHTSA میگوید که بیشتر تولیدکنندگان قاعدتاٌ میتوانند این الزامات را با به روزرسانی نرمافزار برآورده کنند.
این آژانس فدرال تخمین میزند که این قوانین جدید از بیش از 360 مرگ و میر جادهای در سال جلوگیری میکند و میتواند از شدت بیش از 24000 مجروحیت بکاهد. همچنین انتظار میرود که هزینههای خسارت مالی رانندگان نیز کاهش چشمگیری پیدا کند. کتی چیس، رئیس حامیان ایمنی بزرگراه و خودرو، به واشنگتنپست گفت که قوانین جدید یک «پیروزی بزرگ برای همه مصرفکنندگان و امنیت عمومی» است. تنها در سال 2023 بیش از 41000 مرگ و میر ناشی از خودرو در ایالاتمتحده رخ داد.