۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۱

اقدام عجیب ماسک برای سکونت‌گاه مریخ

ایتنا - ایلان ماسک برای کمک به ایجاد سکونت‌گاه آینده انسان در مریخ اسپرم اهدا کرد.
اقدام عجیب ماسک برای سکونت‌گاه مریخ


براساس گزارشی در نیویورک‌تایمز، ماسک ۵۳ ساله سال گذشته به کارمندان اسپیس‌اکس گفته است که طراحی و تدوین جزئیات شهری در مریخ را آغاز کنند. این برنامه‌ها شامل خانه‌های گنبدی برای ساکنان و لباس‌های فضایی برای محافظت دربرابر شرایط مریخ است. یک تیم پزشکی نیز در حال بررسی این است که آیا ساکنان می‌توانند در آنجا بچه‌دار شوند یا نه.

تایمز گزارش داد که ماسک علاقه‌اش به ایجاد گونه‌‌های متعلق به خود در این سیاره را ابراز کرده است. این طرح‌ها ممکن است شامل استفاده ماسک از اسپرم خود برای کمک به پایه‌ریزی یک کوچ‌نشین باشد.

هرچند احتمالا به این زودی‌ها کسی روی مریخ فرود نخواهد آمد. ماسک پیش‌تر گفته بود که ممکن است بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال طول بکشد تا یک تمدن خود‌پایدار روی سیاره سرخ ایجاد شود.

با این حال، او در ماه آوریل به کارمندانش گفت که انتظار دارد طی ۲۰ سال یک میلیون نفر در این سیاره زندگی کنند. او به قدری به این برنامه متعهد است که گفته است قصد دارد روی این سیاره بمیرد. ماسک همچنین گفته است که تنها به‌دلیل رویای مریخ خود ثروت می‌اندوزد. این کارآفرین ۲۶۲ میلیارد دلار ثروت دارد و به نظر می‌رسد امسال بسته پرداختی ۴۷ میلیارد دلاری از تسلا دریافت کند.

او براساس‌ گزارش‌ها گفت: «اهمیت بسیاری در ایجاد حیات چندسیاره‌ای وجود دارد. باید این کار را در حالی که تمدن ما هنوز قوی است انجام دهیم.»

هیچ انسانی تاکنون به مریخ نرفته است و ناسا پیش‌تر گفته بود که انسان تا سال ۲۰۴۰ روی این سیاره فرود نخواهند آمد. هنوز مشخص نیست که آیا ممکن است مریخ قابل سکونت شود یا نه.

سطح  مریخ بایر است و دماهای یخی و طوفان‌های گرد و غبار دارد و انسان‌ها قادر نیستند در هوای آن نفس بکشند. در سال ۲۰۱۸، کارکنان اسپیس‌ایکس با پژوهشگران دانشگاهی در کلرادو ملاقات کردند تا بررسی کنند چگونه می‌توان زندگی را روی مریخ پایدار کرد. این برنامه‌ها شامل استخراج یخ برای تهیه آب و جست‌وجوی بهترین مکان برای ساخت یک کوچ‌نشین است.

تایمز گزارش داد که بیشتر شرکت‌هایی که ماسک مالک آن‌ها است در تلاش‌اند چشم‌انداز مریخ او را تحقق ببخشند. شرکت بورینگ ماسک برای حفاری در سطح سیاره کار می‌کند و پلتفرم شبکه اجتماعی اکس به تعیین نحوه حکومت یک تمدن روی مریخ کمک می‌کند. تسلا می‌تواند خودروهایی را تولید کند که ماسک گفته است احتمالا شبیه به سایبرتراک‌ها باشند.

با این حال، برخی با دیدگاه ماسک مبنی بر فرستادن یک میلیون نفر به مریخ اختلاف‌نظر دارند. رابرت زوبرین، مهندس هوافضا، به تایمز گفت: «شما نمی‌توانید همین طوری یک میلیون نفر را بر روی مریخ فرود بیاورید.»

دو نفر به تایمز گفتند که ماسک پیش از تلاش برای تحقق بخشیدن به ماموریت مریخ، تعهدات دیگری نیز دارد. اسپیس‌اکس براساس قرارداد موظف است یک راکت به ماه بفرستد. مشخص نیست که مهلت این برنامه تا چه زمانی است. اسپیس‌اکس این کار را در قالب یک قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری با ناسا انجام می‌دهد.
کد مطلب: 79795
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام