۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴

۴ مشکل متداول کندی سرعت سایت که با افزونه راکت حل شدند!

افزونه‌های کش وردپرس برای بهبود و افزایش سرعت سایت بسیار موثر است، یکی از بهترین و افزونه سرعت برای وردپرس افزونه راکت است که با ویژگی‌های متنوع خود می‌تواند بسیاری از مشکلات متداول کندی سرعت سایت‌ها را حل کند.
۴ مشکل متداول کندی سرعت سایت که با افزونه راکت حل شدند!
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


افزونه‌های کش وردپرس برای بهبود و افزایش سرعت سایت بسیار موثر است، یکی از بهترین و افزونه سرعت برای وردپرس افزونه راکت است که با ویژگی‌های متنوع خود می‌تواند بسیاری از مشکلات متداول کندی سرعت سایت‌ها را حل کند. در این مطلب، به بررسی ۴ مشکل متداول کندی سرعت سایت که با افزونه راکت حل شدند می‌پردازیم.
اگر قصد نصب و راه اندازی این افزونه را دارید بهتر است کمی با ویژگی‌های این افزونه و قابلیت‌هایی که دارد آشنا شوید، تا علت دیر لود شدن سایت وردپرس را بدانید به همین دلیل تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
 

علت دیر لود شدن سایت وردپرس


امروزه، داشتن یک وب‌سایت سریع از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس است که توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. اما گاهی اوقات، کاربران با مشکل کند شدن سایت وردپرس مواجه می‌شوند، اکنون در این بخش از مقاله قصد داریم بدانیم علت کند بودن سایت چیست و چگونه می‌توانیم دیر لود شدن سایت وردپرس را رفع کنیم.
 

استفاده از نسخه PHP پایین


بهتر است بدانید زبان وردپرس PHP است، نسخه جدید PHP نه تنها از سرعت بالاتری برخودار است بلکه امن تر نیز هست، نسخه پایین تر PHP یکی از دلایل کند شدن سایت وردپرس است، مطمعن شوید نسخه PHP در بالاترین نسخه قرار دارد.
 

تصاویر با حجم بالا


تصاویر حجیم مهم ترین علت پایین بودن سرعت سایت است باید سعی کنید قبل از باگذاری هر تصویر حجم آن را به صورت کامل فشرده کنید، برای فشرده سازی نیز ابزارهای بسیار زیادی مانند IMagecompressor وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان حجم تمام تصاویر سایتتان را کم کنید
 

استفاده از افزونه‌های غیر ضروری


افزونه‌ها برنامه‌های کوچکی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند قابلیت و امکانات جدیدی را به سایت خود اضافه کنند، در وردپرس بیش از 100 هزار افزونه وجود دارد که هر یک می‌تواند قابلیتی را به سایتتان اضافه کند اما باید از نصب هر افزونه‌ای خودکاری کنید. سعی کنید فقط افزونه‌های کاربردی را نصب کنید، برای مثال برای سئو به یک افزونه بهینه سازی صفحات سایت نیاز دارید که از بین افزونه‌های سئو بنده افزونه یواست را پیشنهاد می‌کنم.
 

استفاده از هاست بی کیفیت


تاثیر هاست بر سرعت سایت از جمله موضوعاتی است که حرف و حدیث زیادی در مورد آن شده است. هاست فضایی است که سایت شما روی آن قرار می‌گیرد و شامل منابعی مانند پردازنده، حافظه، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند است. هرچه منابع هاست بیشتر باشد، سرعت سایت بالاتر خواهد بود، به همین دلیل اگر از هاست رایگان، ارزان و اشتراکی استفاده می کنید آن را کنار بگذارید و برای حل مشکل کند بودن وردپرس از یک هاست قوی و معتبر استفاده کنید.
 

عدم استفاده از افزونه‌های کش


با کش کردن وب سایت، می توانید نسخه ذخیره شده سایتتان را هنگامی که یک کاربر تکراری از سایت شما بازدید می کند، به آن نمایش دهید. این بدان معناست که از منابع سرور کمتری برای نمایش محتوا استفاده می‌شود و در نتیجه سرعت صفحه بهبود می‌یابد.
برای سایت‌های وردپرسی، استفاده از یک افزونه کش می‌تواند به شدت سرعت سایت را بالا ببرد، از بین افزونه‌هایی که به عنوان یک افزونه کش در نظر گرفته شده‌اند افزونه راکت بهترین گزینه است. افزونه راکت (WP Rocket) یک افزونه‌ بهینه‌ ساز و کش وردپرس است که باعث افزایش عملکرد و سرعت بارگذاری صفحات می‌شود.
 
راکت بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس
 

مهم ترین مشکل کندی سرعت سایت که با افزونه راکت حل شدند!


مهم ترین مشکلات یک سایت وردپرسی که با افزونه راکت قابل حل هستند:
 

۱. بارگذاری کند صفحات


یکی از رایج‌ترین مشکلات سایت‌ها، بارگذاری کند صفحات است که می‌تواند باعث افزایش نرخ خروج (bounce rate) و کاهش تجربه کاربری شود. این مشکل می‌تواند ناشی از عدم کش صحیح، استفاده بیش از حد از منابع سرور، و حجم بالای فایل‌ها باشد؛ اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که افزونه راکت با قابلیت کشینگ پیشرفته خود، فایل‌های سایت را در حافظه موقت مرورگر ذخیره می‌کند که این مورد باعث می‌شود از بارگذاری مجدد آن‌ها در هر بازدید جلوگیری شود.
 

۲. بارگذاری تصاویر با تأخیر


تصاویر بزرگ و متعدد می‌توانند به شدت زمان بارگذاری صفحات را افزایش دهند و عملکرد سایت را تحت تأثیر قرار دهند. افزونه راکت با ارائه ویژگی بارگذاری تنبل (lazyloading) تصاویر را زمانی بارگذاری می‌کند که کاربر به آن‌ها نزدیک می‌شود.
این کار باعث کاهش زمان بارگذاری اولیه صفحات و بهبود تجربه کاربری می‌شود؛ همچنین این افزونه از قابلیت فشرده سازی حجم تصاویر نیز برخودار است که می‌توانید از این قابلیت برای کاهش حجم تصاویری که بالا هستند استفاده کنید.
 

3- بهینه‌سازی (Core Web Vitals)


کور وب وایتال (Core Web Vitals) نوعی معیار سنجش برای گوگل است که با استفاده از آن سرعت بارگذاری سایت را بررسی می‌کند؛ مشکلات ناشی از کور وب وایتال در سرچ کنسول قابل مشاهده است که پس از بررسی آن می‌توانید با راکت مشکلات احتمالی را رفع کنید یکی از موارد میتواند کاهش حجم تصاویر بزرگ باشد که با افزونه راکت به راحتی قابل انجام است.
 

4- بهبود امتیاز عملکرد PageSpeed و Gtmetrix


امتیاز عملکرد PageSpeed و Gtmetrix دو معیار اساسی برای ارزیابی کیفیت وبسایت است که توسط گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. با بهینه‌ سازی این امتیاز با استفاده از افزونه راکت می‌توانید عملکرد وبسایتتان را بهبود بخشید و این مورد باعث می‌شود تا صفحات سایتتان در گوگل نتایج بهتری داشته باشند چرا که یکی از شاخصه‌های رنک گرفتن در گوگل سرعت وب سایتتان است.
و در پایان
بالا بردن سرعت سایت یکی از مهم ترین اقداماتی است که علاوه بر رضایت مشتریان، باعث بهبود سئوی وب سایت شما نیز می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از انجام هرکار نسبت به افزایش سرعت سایتتان اقدام کنید که با راهکارهایی که در این مقاله بیان شد به راحتی می‌توانید سرعت سایتتان را تا درجه قابل قبولی بهبود ببخشید.
در این مقاله دانستیم علت دیر لود شدن سایت وردپرس چیست و چگونه می‌توانیم با نصب افزونه‌هایی مانند راکت از کند بودن سایت جلوگیری کنیم، از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، موفق باشید.

سوالات متداول (FAQ)
 

آیا افزونه راکت با سایر افزونه و قالب ها سازگار است؟


بله افزونه راکت با اکثر قالب و افزونه‌های استاندارد سازگاری کامل دارد و به راحتی می‌توانید از آن برای بهبود سرعت سایتتان استفاده کنید.
 

چرا راکت بهترین افزونه سرعت برای وردپرس است؟


راکت به خاطر قابلیت‌هایی مانند فشرده‌سازی فایل‌های حجیم مانند تصاویر، فایل‌های JS و css، بارگذاری تصاویر به صورت lazy load و کش سایت بهترین افزونه برای بهیود سرعت سایت است.
کد مطلب: 79948
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام