کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دوچرخه‌سواری تا محل کار می‌تواند خطر مرگ را به نصف کاهش دهد

سايت خبری ايتنا , 7 مرداد 1403 ساعت 4:00

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی به محل کار یا مدرسه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و مرگ ناشی از تمام علل را به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.



محققان به بررسی مزایای سلامتی رفت و آمد فعال در مقایسه با رفت و آمد غیرفعال پرداخته و دریافتند که هم دوچرخه‌سواری و هم پیاده‌روی به‌طور قابل‌توجهی به رفاه جسمی و روانی کمک می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا، این مطالعه شامل نزدیک به ۸۳,۰۰۰ نفر در بریتانیا، در سنین ۱۶ تا ۷۴ سال بود که شیوه سفر خود را در سرشماری دولتی ثبت کرده بودند. محققان پاسخ‌های آن‌ها را با پذیرش‌های بیمارستانی و مرگ و میر ناشی از تمام علل، بیماری‌های قلبی، سرطان و تصادفات ترافیکی، و همچنین تجویز داروهای مربوط به مسائل سلامت روان مقایسه کردند.
 
پس از تقریباً دو دهه نظارت، دوچرخه‌سواری با کاهش ۴۷ درصدی خطر مرگ، کاهش ۱۰ درصدی خطر پذیرش در بیمارستان و کاهش ۲۴ درصدی خطر پذیرش در بیمارستان به دلیل بیماری قلبی مرتبط بود.
 
دوچرخه‌سواران همچنین ۵۱ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از سرطان بودند و احتمال تجویز دارو برای بیماری‌های قلبی یا مشکلات سلامت روان در آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی کمتر بود. اما آن‌ها دو برابر بیشتر از رفت و آمدکنندگان غیرفعال در معرض پذیرش در بیمارستان پس از تصادف ترافیکی بودند.
 
پیاده‌روی نیز با خطر ۱۱ درصدی کمتر پذیرش در بیمارستان به هر دلیلی و ۱۰ درصد کمتر پذیرش به دلیل بیماری قلبی همراه بودند. افرادی که پیاده‌روی می‌کردند همچنین کمتر در معرض تجویز داروهای مربوط به شرایط قلبی یا مشکلات سلامت روان بودند.
 
نویسندگان این مطالعه می‌گویند:« این یافته‌ها شواهد مستقیمی از مزایای رفت و آمد فعال را برای سلامتی ارائه می‌دهند و از تلاش‌های جهانی برای کاهش انتشار کربن حمایت می‌کنند.»


کد مطلب: 80004

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/80004/دوچرخه-سواری-محل-کار-می-تواند-خطر-مرگ-نصف-کاهش-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir