۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۵

آموزش: باتری آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنید

ایتنا - راندمان شارژ فقط به نحوه شارژ سیمی یا بی‌سیم آیفون شما مربوط نمی‌شود، بلکه موارد زیادی  وجود دارد که ممکن است بر سرعت یا کندی پروسه شارژ شدن آیفون شما تأثیر بگذارد.
آموزش: باتری آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که باتری آیفون شما در حال اتمام است و حدود 30 دقیقه بعد باید از خانه خارج شوید، بهترین راه برای شارژ هرچه بیشتر باتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن چیست؟

برای صرفه جویی در زمان چگونه باتری آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنید؟
به گزارش ایتنا، راندمان شارژ فقط به نحوه شارژ سیمی یا بی‌سیم آیفون شما مربوط نمی‌شود، بلکه موارد زیادی  وجود دارد که ممکن است بر سرعت یا کندی پروسه شارژ شدن آیفون شما تأثیر بگذارد.

برخی از بایدها و نبایدهایی که هنگام شارژ آیفون بهتر است بدانید در این مقاله توضیح داده می‌شود تا مطمئن شوید که حداکثر توان را در سریع‌ترین زمان دریافت کنید.

شارژر قدیمی خود را ارتقا دهید
سریع‌ترین راه برای شارژ آیفون استفاده از شارژ سریع  با حداقل 20 وات است، بنابراین می‌توانید در عرض 30 دقیقه به سرعت گوشی خود را از باتری خالی به 50 درصد شارژ کنید، بنابراین اگر زمان کافی ندارید، همیشه گزینه شارژر سریع را انتخاب کنید.

قابل ذکر است که اپل در راستای سیاست‌های جدید خود، هنگام خرید آیفون جدید، شارژر ارائه نمی‌دهد، بلکه فقط کابل را درون جعبه می‌گذارد. در نتیجه می‌توانید یک آداپتور برق 20 واتی اپل یا شارژر سریع سازگار دیگری خریداری کنید.

 

شارژ بی‌سیم سریع
دومین راه سریع برای شارژ آیفون، استفاده از شارژر 20 واتی "MagSafe" اپل است، اما برای اینکه این شارژر کار کند، باید آیفون 12 یا بالاتر داشته باشید تا سریع‌ترین شارژ بی سیم را تجربه کنید و باید به حدود 30 درصد شارژ برسید.

از کامپیوتر برای شارژ آیفون استفاده نکنید
در حالی که ممکن است لپ‌تاپ راهی مناسب برای شارژ آیفون به نظر برسد، به خصوص اگر بیشتر روز خود را با رایانه سپری کنید، اما گوشی شما کندتر از همیشه شارژ خواهد شد.

میزان برق پورت USB رایانه و لپ‌تاپ شما به هیچ‌عنوان نمی‌توان همان مقدار برق پریزها را ارائه بدهد.

در پروسه شارژ شدن از گوشی استفاده نکنید
اگر می‌خواهید آیفون خود را در سریع ترین زمان ممکن شارژ کنید، سعی کنید تا حد امکان از آن دوری کنید. اگر در حین شارژ کردن آیفون خود در حال پخش ویدیو یا بازی‌های موبایلی هستید، باتری بسیار کندتر شارژ می‌شود.

بنابراین در صورت امکان گوشی را کنار بگذارید و نکته مهم‌تر این است اگر می خواهید گوشی خود را سریع شارژ کنید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید خاموش کردن آن است.

حالت هواپیما را روشن کنید
اگر نمی‌خواهید آیفون خود را خاموش کنید، اما همچنان می‌خواهید به شارژ سریع‌تر آن کمک کنید، می‌توانید حالت هواپیما (Airplane mode) را روشن کنید. حالت هواپیما همه عملکردهای انتقال بی‌سیم را  که همگی انرژی مصرف می‌کنند غیرفعال می‌کند.

به این ترتیب، همچنین می‌توانید به سرعت حالت هواپیما را غیرفعال کنید تا پیام‌های متنی یا تماس‌های تلفنی را که ممکن است منتظر هستند بررسی کنید.

 

حالت کم‌مصرف را انتخاب کنید 
اگر نمی‌خواهید آیفون را خاموش کنید، می‌توانید از ویژگی‌ها و تنظیماتی استفاده کنید که به شارژ سریع‌تر آیفون شما کمک می‌کنند. می‌توانید حالت کم مصرف را انتخاب کنید تا تأثیر ویژگی‌های مصرف‌کننده باتری مانند روشنایی صفحه، بازخوانی برنامه‌های پس‌زمینه و بارگیری خودکار را کاهش دهید، و همچنین می‌توانید حالت تاریک را انتخاب کنید که باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود.

شارژ باتری بهینه شده
اپل یک ابزار داخلی دارد که به جلوگیری از خراب شدن سریع باتری آیفون شما کمک می‌کند، اما همین ویژگی همچنین باعث کند شدن روند شارژ گوشی می‌شود، بنابراین ممکن است هنگام شارژ کردن گوشی، غیرفعال کردن آن مفید باشد.

باتری جدید
در صفحه تنظیمات که می‌توانید شارژ بهینه باتری را غیرفعال کنید، امکان بررسی سلامت باتری نیز وجود دارد. اگر عملکرد و سلامتی باتری آیفون شما نامناسب است، می‌توانید با تعویض و جایگزین کردن باتری، عمری دوباره به آیفون و باتری آن هدیه بدهید! 
کد مطلب: 80074
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام