ایتنا - پس از آنکه کمیسیون اتحادیه اروپا اپل را به نقض قوانین فناوری منطقه متهم کرد، اپل سیاست خود را تغییر داده تا به توسعه دهندگان اجازه دهد با مشتریان خارج از اپ استور ارتباط برقرار کنند.
کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد تحت اکثر شروط تجاری، اپل فقط اجازه هدایت به «لینک خروجی» را می دهد. این بدان معنا است که توسعه دهندگان می توانند لینکی در اپلیکیشن خود بگنجانند که مشتریان را به وب سایتی هدایت می کند که می توانند در آنجا قرارداد خود را نهایی کنند.
به گزارش ایتنا از مهر، اپل اعلام کرد توسعه دهندگان اکنون می توانند محصولاتشان را نه تنها در وب سایت شان بلکه در هر جایی از جمله اپ نیز ترویج و با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
البته اپل ۲ کارمزد جدید برای توسعه دهندگان اضافه کرده که یکی از آنها ۵ درصد هزینه اکتساب برای کاربران جدید و دیگری ۱۰ درصد هزینه خدمات برای هرگونه فروشی است که کاربران اپلیکیشن در هر پلتفرمی در بازه ۱۲ ماهه نصب اپلیکیشن انجام می دهند.
در حال حاضر اپل ۳ نوع کارمزد دریافت می کند که یکی از آنها کارمزد فناوری است که از کمتر از یک درصد اپلیکیشن ها دریافت می شود. یک کمیسیون کاهش یافته برای تمام کالاها و سرویس هایی اعمال می شود که از طریق اپ استور فروخته می شوند و همچنین یک کارمزد انتخابی برای پرداخت ها و سرویس های تجاری اعمال می شود.
۲ کارمزد جدید جایگزین کمیسیون کاهش یافته برای تمام کالاها و خدمات فروخته شده در اپ استور می شوند.
کمیسیون اتحادیه اروپا قبلا از کارمزدهایی که اپل از توسعه دهندگان دریافت می کرد، انتقاد کرده بود.