کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چندروش برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

9 شهريور 1403 ساعت 13:56

ایتنا - خوشبختانه، نکاتی وجود دارد که می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی شما کمک کند، به خصوص اگر آماده خرید یک گوشی جدید نیستید.



با توجه به استفاده روزافزون از تلفن‌های همراه که آنها را در معرض مصرف انرژی بیشتر قرار می‌دهد، عوامل زیادی ظاهر می شوند که ممکن است در تخلیه سریعتر  باتری نقش داشته باشد.

چگونه از باتری ضعیف گوشی زمان بیشتری بگیریم؟
به گزارش ایتنا، چندین فاکتور وجود دارد که ممکن است شما را به فکر ارتقای گوشی جدید ترغیب کند، از جمله اینکه باتری چقدر سریع تخلیه می شود.

اما اگر لازم باشد قبل از تصمیم‌گیری، کمی صبر کنید چه می‌کنید؟
خوشبختانه، نکاتی وجود دارد که می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی شما کمک کند، به خصوص اگر آماده خرید یک گوشی جدید نیستید.

فعالیت‌ها را کاهش دهید
باتری‌های لیتیوم-یونی با گذشت زمان فرسوده می‌شوند. با توجه به فراوانی دفعات شارژ، غیر معمول نیست که دستگاه پس از دو یا سه سال استفاده منظم، دوره‌های کوتاه‌تری را بین شارژها تجربه کند.
 


پیشنهادهای معمول مانند کاهش روشنایی صفحه نمایش، اجتناب از بازی‌هایی که نیاز به قدرت پردازش زیادی دارند، خنک نگه داشتن گوشی یا قرار دادن موقت دستگاه در حالت هواپیما برای کاهش فعالیت شبکه می‌تواند حتی برای چند دقیقه، به باتری دستگاه تلفن همراه شما اضافه کند.

توجه به این مسئله مهم است که نکات صرفه جویی در مصرف انرژی بر اساس سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم کاربر متفاوت است، بنابراین برای دستورالعمل‌های خاص دستگاه‌های اندرویدی و همچنین گوشی‌ها و دستگاه‌های اپل به توصیه‌های کمپانی سازنده توجه کنید.

ابزارهای صرفه‌جویی در انرژی
هم اپل و هم گوگل قابلیتی دارند که مصرف انرژی را با یک ضربه کاهش می‌دهد، یعنی حالت کم مصرف در iOS یا حالت صرفه جویی در باتری در اندروید.

ممکن است نام این قابلیت‌ها در دستگاه‌های اندرویدی متفاوت باشد اما وقتی این ویژگی فعال باشد، نماد باتری زرد می‌شود.

هنگامی که ویژگی صرفه جویی در مصرف فعال می‌شود، دستگاه روشنایی صفحه را کاهش می‌دهد، برخی از فعالیت‌های شبکه مانند پشتیبان‌گیری آنلاین را به طور موقت متوقف می‌کند، و اقدامات برنامه مانند دانلودهای خودکار و سایر فرآیندهایی که سرعت پردازنده را مصرف می کنند، محدود می‌کند.


کد مطلب: 80566

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/80566/آموزش-چندروش-افزایش-عمر-باتری-گوشی-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir