بر اساس گزارش کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، تجزیه و تحلیل طولانیمدت انجام شده، نشان میدهد که غولهای رسانههای اجتماعی برای کسب درآمد از اطلاعات شخصی افراد دست به «نظارت گسترده» زدهاند.
بر اساس گزارش کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، تجزیه و تحلیل طولانیمدت انجام شده، نشان میدهد که غولهای رسانههای اجتماعی برای کسب درآمد از اطلاعات شخصی افراد دست به «نظارت گسترده» زدهاند.
این گزارش بر اساس پرسشهایی که در سال ۲۰۲۰ درباره ۹ شرکت متا، یوتیوب، ایکس، اسنپ، آمازون (مالک توییچ) و بایتدنس (مالک تیکتاک) ارائه شد، تنظیم شده است. در این گزارش نشان داده شده است که این شرکتها، دادههای کاربران را جمعآوری کرده و گاهی از طریق کارگزاران واسطه، این اطلاعات را به صورت نامحدود حفظ میکنند.
لینا خان، رئیس این کمیسیون گفت: «این گزارشها نشان میدهد که شبکههای اجتماعی و شرکتهای پخش ویدیو چگونه حجم عظیمی از دادههای شخصی آمریکاییها را جمعآوری کرده و سالانه میلیاردها دلار از آن کسب درآمد میکنند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گزارش شیوههای جمعآوری دادهها را «به طرز تاسفباری نامناسب» میداند و میگوید که بعضی از این شرکتها حتی بعد از درخواست کاربران برای حذف اطلاعات، این اطلاعات را حذف نکردهاند.