۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶

اوکراین استفاده از تلگرام را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد

شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفته است این کار برای «به حداقل رساندن» تهدیدات روسیه انجام شده است.
اوکراین استفاده از تلگرام را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد

دولت اوکراین استفاده از پلتفرم پیام رسان تلگرام را در گوشی‌های دولتی و اداری که در اختیار پرسنل دولتی و نظامی و همچنین کارمندان بخش دفاعی و زیرساخت‌های حیاتی این کشور قرار دارد، ممنوع کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفته است این کار برای «به حداقل رساندن» تهدیدات روسیه انجام شده است.

این شورا روز جمعه اعلام کرد: «تلگرام به طور فعال توسط دشمن برای حملات سایبری، توزیع فیشینگ و نرم افزارهای مخرب، مکان‌یابی کاربر و اصلاح حملات موشکی استفاده می‌شود».

تا به امروز تلگرام به طور گسترده توسط دولت و ارتش در اوکراین و روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در بیانیه شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین آمده که این ممنوعیت در نشستی با مقامات ارشد امنیت اطلاعات اوکراین، ارتش و همچنین قانونگذاران اتخاذ شده است.

به گفته این نهاد کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، شواهد معتبری از توانایی سرویس‌های ویژه روسیه برای دسترسی به مکاتبات شخصی کاربران تلگرام، حتی پیام‌های حذف شده آن‌ها ارائه کرده است.

بودانوف گفته: «من همیشه از آزادی بیان حمایت کرده و می‌کنم، اما موضوع تلگرام موضوع آزادی بیان نیست، مسئله امنیت ملی است.»

شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرده آن دسته از مقاماتی که استفاده از تلگرام برای آنها بخشی از وظایف کاری آنها است، از این ممنوعیت معاف خواهند شد.

آندری کووالنکو، رئیس مرکز مقابله با اطلاعات نادرست اوکراین هم تاکید کرده که این ممنوعیت فقط برای دستگاه‌های رسمی بوده و شامل تلفن‌های هوشمند شخصی نمی‌شود.

وی افزود: «مقامات دولتی و پرسنل نظامی می‌توانند به حفظ و به روز رسانی صفحات رسمی تلگرام خود ادامه دهند.»

سال گذشته یک نظرسنجی نشان داد که تلگرام برترین پلتفرم اجتماعی در اوکراین برای مصرف اخبار است و ۷۲ درصد اوکراینی‌ها از آن استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که رمزگذاری سرتاسری را ارائه می‌دهد، توسط پاول دوروف و برادرش که روس‌تبار هستند در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد.

یک سال بعد، دوروف پس از خودداری از پیروی از خواسته‌های دولت روسیه مبنی بر تعطیلی کانال‌های مخالف کرملین در این پلتفرم، روسیه را ترک کرد.

ماه گذشته، پاول دوروف که تابعیت فرانسوی را هم دارد، به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد جنایات سازمان یافته در فرانسه تحت بازجویی رسمی قرار گرفت.

پرونده او به محل بحث در مورد آزادی بیان، پاسخگویی و نحوه تعدیل محتوا توسط پلتفرم‌ها دامن زده است.

در ماه ژوئیه، دوروف ادعا کرد که تلگرام به ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است.
کد مطلب: 80903
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام