کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار محقق آمریکایی:

داروهای لاغری راه‌حلی جادویی نیستند

1 مهر 1403 ساعت 0:59

«سوتلانا موگسوف» شیمیدان آمریکایی، هشدار داده که استفاده از این داروها برای دلایل زیبایی می‌تواند عوارض جانبی جدی بر سیستم گوارشی داشته باشد.



یک محقق آمریکایی که در توسعه داروهای ضدچاقی مشارکت داشته است، نسبت به استفاده نادرست از داروهای دیابت نوع ۲ برای کاهش وزن هشدار داده و تأکید کرده است که نباید به این داروها به عنوان درمانی جادویی برای لاغری نگاه شود.

«سوتلانا موگسوف» شیمیدان آمریکایی، هشدار داده که استفاده از این داروها برای دلایل زیبایی می‌تواند عوارض جانبی جدی بر سیستم گوارشی داشته باشد.

عوارض جانبی داروهای لاغری
داروهایی مانند اوزمبیک، مونجارو و ویگووی که به تازگی به عنوان داروهای لاغری محبوب شده‌اند، می‌توانند مشکلات گوارشی شدیدی ایجاد کنند.

بر اساس تحقیقاتی که در مجله «نیچر» منتشر شده، ۸۲ درصد از افرادی که از این داروها استفاده کرده‌اند از مشکلات گوارشی شدید، درد معده، گرفتگی و استفراغ رنج برده‌اند.

این علائم با اختلالی به نام گاستروپارزی (فلج معده) مرتبط هستند.

علاوه بر این، «سوتلانا موگسوف» هشدار می‌دهد که این داروها ممکن است منجر به کاهش عضلات به همراه چربی شوند که این مسئله می‌تواند باعث ضعف و شکنندگی استخوان‌ها شود.

توصیه به استفاده محتاطانه
«سوتلانا موگسوف» تأکید می‌کند که هیچ داروی جادویی وجود ندارد و هر دارویی می‌تواند عوارض جانبی خاص خود را داشته باشد.

او می‌گوید: «ما می‌دانیم که بیماران چاق وقتی وزن زیادی کم می‌کنند، توده عضلانی خود را نیز از دست می‌دهند و این موضوع بسیار خطرناک است.»

نتیجه‌گیری محققان این است که داروهای لاغری باید با دقت و تنها با نسخه پزشک مصرف شوند و استفاده غیرمسئولانه از آن‌ها می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد.


کد مطلب: 80905

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/80905/داروهای-لاغری-راه-حلی-جادویی-نیستند

ايتنا
  https://www.itna.ir