کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به زودی؛

اثر انگشت به جای گذرواژه‌ها در Google Chrome Canary عرضه می‌شود

سايت خبری ايتنا , 2 مهر 1403 ساعت 9:13

گوگل کروم در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که کاربران را ملزم به وارد کردن پین یا استفاده از اثر انگشت یا احراز هویت چهره به جای رمز عبور می‌کند.



گوگل کروم در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که کاربران را ملزم به وارد کردن پین یا استفاده از اثر انگشت یا احراز هویت چهره به جای رمز عبور می‌کند.

گوگل کروم به عنوان یکی از محبوب‌ترین مرورگرها شناخته می‌شود که میلیاردها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند و کاربران اغلب برای ذخیره اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور وب سایت‌های مختلف به آن متوسل می‌شوند.
 

نقطه عطف


علیرغم محبوبیت کروم، در سال‌های اخیر برخی از هکرها با استفاده از بدافزارهایی مانند StealC توانسته‌اند اطلاعات خصوصی، رمزهای عبور ذخیره شده و اعتبار ورود کاربران را به سرقت ببرند. 

به منظور جلوگیری از این اتفاق و به عنوان گامی که می‌تواند نقطه عطفی در این زمینه باشد، به نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی برای دستگاه‌های اندرویدی است که نیاز به احراز هویت بیومتریک برای تکمیل خودکار اعتبارنامه‌های ورود به سیستم دارد.

 

طبق اطلاعات فاش شده،  نسخه  Google Chrome Canary برای اندروید اکنون حاوی برچسبی است که پیش از اینکه کاربران بتوانند فیلد رمز عبور را پر کنند و وارد حساب‌های خود شوند، احراز هویت با اثر انگشت یا چهره را ضروری می‌کند.

برای فعال کردن این ویژگی، کاربران باید نسخه Canary  گوگل کروم را از طریق گوگل پلی نصب کنند.

پس از انجام این کار، باید برنامه را اجرا کنید، "Chrome://flags" را در نوار آدرس صفحه نمایش داده شده تایپ کنید و سپس به دنبال سوییچ به نام "#biometric-auth-identity-check" بگردید و آن را فعال کنید. 

از آنجایی که این عملکرد در حال حاضر در نسخه  Google Chrome Canary برای اندروید در دسترس است، اما یک نسخه بتا نیز برای کسانی است که می‌خواهند ویژگی‌های جدید را امتحان کنند، و ممکن است مدتی طول بکشد تا این گزینه در نسخه پایدار ظاهر شود عرضه می‌شوذ.

 
 

ویژگی‌های جدید


گوگل چند سال پیش ویژگی مشابهی را برای کروم آزمایش کرد، اما به دلایلی آن را در دسترس همه قرار نداد، در حالی که مرورگرهایی مانند مایکروسافت اج  (Microsoft Edge) قبلاً این ویژگی را برای مدتی در اختیار داشتند. 

ماه گذشته، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را به کروم در رایانه شخصی اضافه کرد، از جمله ادغام لنز گوگل و ویژگی مقایسه تب‌ها، و همچنین جستجوی تاریخچه مبتنی بر هوش مصنوعی.


کد مطلب: 80924

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/80924/اثر-انگشت-جای-گذرواژه-ها-google-chrome-canary-عرضه-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir