کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: با ۵ ویژگی جدید ارائه شده توسط iMessage آشنا شوید

سايت خبری ايتنا , 4 مهر 1403 ساعت 0:02

در اوایل تابستان امسال، اپل فاش کرد که iOS 18 تغییرات اساسی را در آیفون ایجاد خواهد کرد.



از روش‌های جدید برای سفارشی‌سازی صفحه اصلی گرفته تا برنامه رمزهای عبور کاملاً جدید و طراحی مجدد گسترده برنامه Photos، کاربران آیفون 15 پرو و ​​آیفون 16 به ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل دسترسی دارند.

با این حال، برای اکثر کاربران، تاثیرگذارترین تغییرات، ویژگی‌های جدیدی است که iOS 18 برای یکی از پرکاربردترین برنامه‌های خود، iMessage، به ارمغان می‌آورد، که اکنون قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را معرفی می‌کند که با آن می‌توانید برای دوستان و خانواده و برای کاربران اندروید نیز پیام ارسال کنید.
 

پیام‌ها را برنامه‌ریزی کنید


برای نخستین بار، iMessage به شما امکان می‌دهد پیامی را برای ارسال در زمان و تاریخ آینده برنامه‌ریزی کنید.

برای این کار اپلیکیشن Messages را باز کرده و یک فرد یا چت گروهی را انتخاب کنید. در کادر متنی دکمه “+” را در سمت راست و گزینه “Send Later” را انتخاب کنید. 

پس از انتخاب، یک نوار آبی با تاریخ پیش‌فرض زمانی در بالای کادر متن ظاهر می‌شود که می‌توانید روی آن کلیک کنید تا تاریخ و زمان دقیق پیام را تنظیم کنید.

در همین کادر پیام خود را بنویسید و طبق معمول ارسال کنید.
 

اثرات کلمات و عبارات خاص


برای اولین بار، iOS 18 به شما امکان می‌دهد قالب بندی خاصی مانند (بولد) پررنگ، (ایتالیک) مورب، (آندرلاین) زیر خط، و  افکت‌های متحرک مانند لرزش و ژست‌ها را به کلمات و عبارات فردی هنگام ارسال پیام اضافه کنید.

برای انجام این کار، Messages را باز کنید و شخص یا چت گروهی را که می‌خواهید به آن پیام ارسال کنید، انتخاب کنید، سپس کادر متنی را انتخاب کنید و نماد "A" را در بالای صفحه کلید در بالا سمت راست مشاهده خواهید کرد.

 برای مشاهده جلوه‌های قالب‌بندی موجود، روی نماد A کلیک کنید و در صورت نوشتن پیام، می‌توانید کلمات یا عبارات خاصی را بولد کنید، دکمه A را انتخاب کنید و پس از نوشتن پیام، قالب‌بندی و افکت‌ها را اضافه کنید.

همچنین اکنون می‌توانید به کلمات و عبارات فردی در یک پیام افکت‌ها اضافه کنید.

 
 

واکنش‌های قابل تنظیم


Tapback قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد روی یک پیام ضربه بزنید و نگه دارید و به آن واکنش نشان دهید، اما تنها با انتخاب بین شش گزینه Tapback تاکنون می‌توانستید این کار را انجام دهید. 
اما با iOS 18، به طور پیش فرض گزینه‌های بیشتری برای پاسخ‌های Tapback دریافت می کنید.

اپل شش ایموجی جدید شامل یک لاک پشت و پنج صورت مختلف اضافه کرده است و تعداد کل گزینه‌ها 12 مورد است، اما می‌توانید گزینه‌های مختلف را سفارشی و اضافه کنید و هر ایموجی یا برچسبی را به عنوان پاسخ Tapback تنظیم کنید.
 

حل مسائل ریاضی


iOS 18 یادداشت‌های ریاضی را در بسیاری از برنامه‌ها از جمله Notes، Calculator و Messages یکپارچه کرده است.

این امر اساساً به شما امکان می‌دهد معادلات ریاضی را همزمان  در یک کادر متنی حل کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک معادله را در کادر متنی تایپ کنید، و هنگامی که یک علامت مساوی (=) اضافه کنید، راه حل ظاهر می‌شود.

این ویژگی می‌تواند هنگام تقسیم صورت حساب یا جمع‌بندی هزینه‌ها مفید باشد.

 
 

بهبود پیام‌رسانی با اندروید


سیستم عامل iOS 18 از یک پروتکل ارتباطی جدید برای پیام رسانی بین دستگاه‌های آیفون و اندروید پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر اعضای خانواده یا دوستانی دارید که دستگاه‌های اندرویدی دارند، کیفیت پیام‌های شما ارتقاء اساسی پیدا می‌کند.

به طور مثال، دوستان اندرویدی شما می‌توانند به ویژگی‌های پیام‌رسانی مانند خواندن اعلان‌ها و نشانگرهای تایپ که قبلاً فقط بین دو آیفون در دسترس بودند، دسترسی پیدا کنند.

این دو دستگاه همچنین امکان اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت بسیار بالاتر را نیز فراهم می‌کنند.


کد مطلب: 80962

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/80962/آموزش-۵-ویژگی-جدید-ارائه-شده-توسط-imessage-آشنا-شوید

ايتنا
  https://www.itna.ir