کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستیار هوش مصنوعی گوگل با فولکس واگن می‌آید!

4 مهر 1403 ساعت 9:35

گوگل، قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی را برای رانندگان فولکس واگن در یک اپلیکیشن تلفن هوشمند فراهم می‌کند.



مصرف کنندگان می‌توانند از دستیار درون برنامه‌ای فولکس واگن، سوالاتی مانند «چگونه لاستیک پنچر شده را عوض کنم؟» بپرسند؛ یا دوربین‌ گوشی خود را به سمت داشبورد خودرو قرار دهند تا اطلاعات مربوطه را دریافت کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دستیار هوش مصنوعی، از مدل‌های زبانی بزرگ  جمنای (Gemini) گوگل استفاده می‌کند؛ برنامه‌هایی که می‌توانند پاسخ‌های پیش‌بینی‌کننده به زبان انسان را درک کرده و تولید کنند.

ابزار فولکس واگن با افزودن داده‌هایی مانند کتابچه راهنمای مالک فولکس واگن و ویدیوهای یوتیوب درباره تعمیر و نگهداری خودرو به جمنای، طراحی شده است.

توماس کوریان، مدیرعامل «گوگل کلود»، به رویترز گفت: این محصول مستلزم رفع موانع فنی چند وجهی، توانایی پردازش انواع داده‌های مختلف مانند متن، تصویر و ویدئو است. کوریان خاطرنشان کرد: مشکل از نظر ظاهری، ساده به نظر می‌رسد، اما از نظر فنی بسیار پیچیده است. بیشتر مردم تصور می‌کنند آنچه ما ساخته‌ایم یک سیستم ترجمه گفتار به متن است که کتابچه راهنمای کاربر را ارائه می‌کند اما به هیچ وجه این طور نیست.

دستیار هوش مصنوعی رایگان است و برای حدود ۱۲۰ هزار دارنده مدل‌های اطلس و اطلس کراس اسپورت فولکس واگن در دسترس است و تا اوایل سال آینده، برای سایر خودروهای مدل ۲۰۲۰ به بعد عرضه خواهد شد.

استفاده سازمانی از هوش مصنوعی مولد، می‌تواند بازار رایانش ابری را تغییر دهد. گوگل در این بازار، در رتبه سوم پس از آمازون و مایکروسافت قرار دارد. اکثر شرکت‌ها همچنان در جستجوی اپلیکیشن‌هایی هستند که کاربران آنها را کاربردی می‌یابند.

رایانش ابری یک بخش تجاری رو به رشد برای گوگل است که ۳۳ میلیارد دلار از ۳۰۷ میلیارد دلار درآمد کلی شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. این شرکت اعلام کرده که راه‌کارهای هوش مصنوعی در سال جاری، میلیاردها دلار درآمد داشته است اما آمار دقیق‌تری را اعلام نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن تاکنون از ارائه جزئیات در مورد استفاده از دستیار هوش مصنوعی خود خودداری کرده است.


کد مطلب: 80985

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/80985/دستیار-هوش-مصنوعی-گوگل-فولکس-واگن-می-آید

ايتنا
  https://www.itna.ir