کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر اوپن ای‌آی: ابر هوش مصنوعی یک دهه دیگر ظهور می کند

4 مهر 1403 ساعت 14:09

مدیر ارشد اجرایی شرکت اوپن ای آی معتقد است در دهه آینده ابر هوش مصنوعی ظهور می کند که در انجام وظایف فکری حتی از انسان نیز بهتر عمل می کند.



سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی اوپن ای آی در یک پست وبلاگی به چشم انداز خود درباره آینده مبتنی بر هوش مصنوعی و نقش آن در پیشرفت فناوری و رونق جهانی اشاره کرد. این مقاله تصویری از پیشرفت های انسانی رسم می کند که با هوش مصنوعی سرعت می گیرد. همچنین آلتمن معتقد است احتمالاً در دهه آینده ابر هوش مصنوعی ظهور می کند.

او در بخشی از پست خود نوشت: امکان دارد در چند هزار روز آینده ابرهوش مصنوعی را در اختیار داشته باشیم. دستیابی به این هدف ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما من اطمینان دارم به این نقطه می رسیم.

هدف فعلی اوپن ای آی ابداع AGI(هوش عمومی مصنوعی) است. این اصطلاح برای یک فناوری فرضی به کار می رود که احتمالاً قابلیت آن در انجام بسیاری از فعالیت ها بدون نیاز به آموزش خاصی، با هوش انسان برابری می کند. اما در مقابل ابر هوش مصنوعی از AGI فراتر می رود و می توان آن را سطح فرضی هوشمندی دانست که یک ماشین دارای آن بتواند در انجام هر فعالیت فکری بسیار بهتر از انسان عمل کند.

ابر هوش مصنوعی (ASI) یک موضوع بسیار محبوب اما حاشیه ای است که از مدت ها قبل مطرح بوده است.


کد مطلب: 80994

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/80994/مدیر-اوپن-ای-آی-ابر-هوش-مصنوعی-یک-دهه-دیگر-ظهور-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir