۰
plusresetminus
پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰

تصویر منتشر شده از بشقاب‌پرنده استوانه‌ای

این تصویر غیر معمول، یک شیء سفید رنگ به نظر دایره‌ای را با لبه‌های نامشخص نشان می‌دهد که توسط جت جنگنده اف-۲۲ نیروی هوایی آمریکا در ماموریتی مشترک با نیروهای مسلح کانادا سرنگون شده است.
تصویر منتشر شده از بشقاب‌پرنده استوانه‌ای

تصویری تازه منتشر شده که شیء ناشناس پرنده‌ای (UFO) را نشان می‌دهد که به وسیله یک جت جنگنده آمریکایی در آسمان کانادا در سال ۲۰۲۳ سرنگون شده است، اما این تصاویر سؤالات و ابهامات بیشتری را درباره این جسم شناور بر فراز منطقه یوکان به وجود آورده است.

تصویری تار، این «بالن مشکوک و استوانه‌ای شکل» را در ارتفاع ۴۰ هزار پایی بر فراز شمال سفید بزرگ (Great White North) در فوریه ۲۰۲۳، چند روز پیش از سرنگون شدنش، به تصویر کشیده است. این تصویر توسط CTVNews، که از طریق درخواست اطلاعات از وزارت دفاع ملی کانادا آن را دریافت کرده، منتشر شد.

یک جت جنگنده F-22 ایالات متحده این شیء را که ابتدا هشت روز پیش از آن در حال پرواز بر فراز آلاسکا مشاهده شده بود، در ۱۱ فوریه ۲۰۲۳ از آسمان سرنگون کرد.

مقامات در ایالات متحده و کانادا دوباره ردیابی این شیء ناشناس را آغاز کردند و هنگامی که وارد حریم هوایی کانادا شد، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، دستور شلیک به آن را کمی بعد از ساعت ۴:۵۰ بعد از ظهر صادر کرد.

یک خلبان آمریکایی این شیء را با یک موشک AIM 9x مورد هدف قرار داد.

 


این شیء پروازی که پیش‌تر به عنوان یک «بالن کوچک فلزی با محموله‌ای متصل» توصیف شده بود، در میان سه مورد دیگر از اشیاء ناشناس که در آسمان آمریکای شمالی مشاهده شده بودند، قرار داشت.

بین ۱۰ تا ۱۲ فوریه، سه شیء ناشناس بر فراز آمریکای شمالی مشاهده شدند که به ترتیب بر فراز آلاسکا، یوکان و دریاچه هیورن سرنگون شدند.

همه آن‌ها کوچکتر از بالن جاسوسی چینی بودند که از آلاسکا به سمت ایالات متحده حرکت کرده و سپس بر فراز کارولینای جنوبی در ۴ فوریه ۲۰۲۳ سرنگون شد.

تحقیقات فدرال که بقایای این بالن را تجزیه و تحلیل کرده، نشان داد که چین از فناوری آمریکایی در بالن جاسوسی خود استفاده کرده بود که از پایگاه‌های نظامی ایالات متحده سر در بیاورد.

دولت کانادا آماده بود تا عکس شیء ناشناس پرنده بر فراز یوکان را منتشر کند، زیرا آن را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرده و مجوز عمومی‌سازی آن را داده بود، اما سپس از انتشار آن خودداری کرد.

طبق گزارش این خبرگزاری، رهبران نظامی کانادا در ایمیلی در ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ نوشتند، «پیوست یک تصویر است که برای انتشار تأیید شده است، ما در حال تلاش هستیم تا تصویر بهتری برای ارسال به شما تهیه کنیم.»

وزارت دفاع ملی کانادا آماده انتشار تصویر بود، اما معاون وزیر موقت امور عمومی، سوال کرد که آیا باید این تصویر به نمایش عمومی گذاشته شود یا خیر.

 


این مقام نوشت: «در صورت انتشار تصویر، این کار از طریق حساب‌های رسانه اجتماعی نیروهای مسلح کانادا انجام خواهد شد. با توجه به شرایط کنونی عمومی و اظهارات مربوط به بی‌ضرر بودن شیء، انتشار تصویر ممکن است سوالات و سردرگمی بیشتری ایجاد کند، بدون توجه به متنی که همراه با پست خواهد بود.»

بعداً توصیه شد که وزارت دفاع کانادا تا زمانی که «درگیری با ایالات متحده» رخ ندهد، انتشار تصویر را به تعویق بیاندازد، که منجر به عدم انتشار تصویر برای بیش از یک سال و نیم شد.

«رئیس‌جمهور بایدن» تأیید کرد که سه شیء سرنگون شده‌اند، اما گفت که هیچ «شواهدی مبنی بر ارتباط آن‌ها با برنامه بالن جاسوسی چین یا کشوری دیگر، وجود ندارد.»

جستجوها برای یافتن بقایای هر سه شیء انجام شد، اما پلیس کانادا (Mounties) و ایالات متحده چند روز بعد این تلاش‌ها را متوقف کردند.

شرایط بد آب و هوایی و شانس کم یافتن مناطق باقی‌مانده به‌عنوان دلایل ادامه ندادن جستجوها عنوان شد.
کد مطلب: 81004
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام