کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخراج هزاران کارگر سامسونگ

11 مهر 1403 ساعت 11:06

سامسونگ الکترونیکس هزاران نفر از کارکنان خود در جنوب شرقی آسیا، استرالیا و نیوزیلند را در راستای برنامه تعدیل تعداد کارکنان جهانی این شرکت، اخراج می‌کند.



یکی از منابع آگاه که مایل نبود نامش فاش نشود، به بلومبرگ گفت: اخراج‌ها ممکن است شامل حدود ۱۰ درصد از نیروهای کار در این بازارها شود اما آمار برای هر شرکت تابعه ممکن است متفاوت باشد. کاهش مشاغل برای سایر شرکت‌های تابعه خارج از کره جنوبی، برنامه ریزی شده است و می‌تواند به ۱۰ درصد در بازارهای خاص برسد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس آخرین گزارش پایداری سامسونگ، این شرکت کره جنوبی حدود ۱۴۷ هزار کارمند در خارج از کشور دارد که معادل بیش از نیمی از کل کارکنانش است که به بیش از ۲۶۷ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسند. سامسونگ مشغول برنامه ریزی برای اخراج در بازار داخلی خود نیست.

به گفته یکی دیگر از افراد مطلع، کارکنان سامسونگ در تیم‌های مختلف در سنگاپور، روز سه‌شنبه، به جلسات خصوصی با مدیران منابع انسانی و مدیران گزارش‌دهی آنها دعوت شدند و از جزئیات بسته تعدیل نیرو و پایان خدمت مطلع شدند.

یک سخنگوی سامسونگ گفت: برخی از شرکت‌های تابعه خارج از کشور، سرگرم انجام تغییرات معمول نیروی کار برای بهبود کارایی عملیاتی هستند. این شرکت برای هیچ سمت شغلی خاصی، عدد هدف تعیین نکرده است.

سهام سامسونگ امسال بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته، زیرا بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند در بازارهای کلیدی با مشکل مواجه است. این شرکت در تراشه‌های حافظه مورد استفاده برای هوش مصنوعی از رقیبش شرکت «اس کی هاینیکس» عقب مانده و در تولید تراشه‌های سفارشی برای مشتریان خارجی، در مقایسه با شرکت TSMC تایوان، پیشرفت کمی داشته است.

وظیفه رهبری سامسونگ برای پشت سر گذاشتن جدیدترین بحران‌ها، اکنون بر عهده لی جائه یونگ، رئیس اجرایی و نوه موسس این شرکت است. این مرد ۵۶ ساله در فوریه، پس از سال‌ها پرونده‌های قانونی، از اتهامات دستکاری سهام سامسونگ تبرئه شد.

سامسونگ در موقعیت غیرمعمولی رقابت با شرکت اس کی هاینیکس قرار دارد که در تولید تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا پیشتاز است. سامسونگ در سال جاری به یکباره، مدیر واحد کسب و کار تراشه خود را جایگزین کرد و جون یانگ هیون، رئیس تازه منصوب شده، هشدار داد که این شرکت باید فرهنگ محل کار خود را تغییر دهد یا در یک «چرخه معیوب» گرفتار خواهد ماند.

این شرکت در گذشته هم در واکنش به وضعیت بازار، حجم نیروی کار خود را تعدیل کرده است. به گفته یکی از منابع آگاه، سامسونگ اخیرا حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود را در هند و برخی از مناطق آمریکای لاتین کاهش داده است.

سامسونگ در جدیدترین اقدام، احتمالا کمتر از ۱۰ درصد از کل ۱۴۷ هزار پرسنل خارجی خود را تعدیل می‌کند. این شرکت قصد دارد مشاغل تولیدی را حفظ کند اما تعداد کارکنان در عملکردهای مدیریتی و پشتیبانی را کاهش می‌دهد. آمار تعدیل، تحت تاثیر مقررات محلی کار و اولویت‌های مالی قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ همچنین با کارکنان خود در کره جنوبی اختلاف پیدا کرده است. بزرگترین اتحادیه کارکنان این غول فناوری، اولین اعتصاب این شرکت را در ماه مه اعلام کرد.


کد مطلب: 81107

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81107/اخراج-هزاران-کارگر-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir