کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی‌ها درخصوص چت‌ربات گوگل جمینای

11 مهر 1403 ساعت 20:20

مانند همه ربات‌های چت هوشمند، مهم است که از دادن هرگونه اطلاعات شناسایی شخصی یا داده‌های خصوصی که نمی‌خواهید به اشتراک بگذارید به جمینای خودداری کنید.



گوگل تایید کرده است که جمینای آزمایشی است که اشتباه می‌کند. گوگل پس از راه‌اندازی ربات چت هوش مصنوعی با نسخه قبلی خود، جمینای را برای استفاده از آخرین نسل جمینای Pro به روز کرد. مدل LaMDA و سپس به روز رسانی آن به PaLM2 آخرین مدل‌ها هستند.

این شرکت همچنین از طریق ادغام با جیمیل، گوگل مپس و گوگل لنز، تجربه کاربری را به طور قابل توجهی به روز کرده است.

جمینای پس از یک به روز رسانی بزرگ با مشکلات جدیدی در رابطه با توهمات مواجه شد که باعث شدند گوگل برخی از ابزار‌های هوش مصنوعی خود مانند AI Overviews در نتایج جستجو را کاهش دهد و پس از آزمایش جمینای و افزودن زیاد به آن در سال گذشته، به این نتیجه رسید که تجربه‌ای مشابه ChatGPT و Copilot را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است، همه چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند اطلاعات نادرست ارائه دهند، اشتباه کنند و توهم داشته باشند؛ یعنی زمانی که پاسخ را نمی‌دانند، پاسخ‌ها را واقعی می‌دهند.

آیا جمینای مکالمات من را ذخیره می‌کند؟
مانند همه ربات‌های چت هوشمند، مهم است که از دادن هرگونه اطلاعات شناسایی شخصی یا داده‌های خصوصی که نمی‌خواهید به اشتراک بگذارید به جمینای خودداری کنید.

 هر بار که با ربات چت خود صحبت می‌کنید گوگل کل تعامل گروه شما را ذخیره نمی‌کند، اما درخواست‌ها و سوالاتی که شما پرسیده اید را ذخیره می‌کند واطلاعات خصوصی به ربات چت آن ممکن است ایده خوبی نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کد مطلب: 81115

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81115/نگرانی-ها-درخصوص-چت-ربات-گوگل-جمینای

ايتنا
  https://www.itna.ir