کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افت 80 درصدی ارزش ایکس با مالکیت ایلان ماسک

سايت خبری ايتنا , 13 مهر 1403 ساعت 0:00

برآورد غول سرمایه گذاری "Fidelity" نشان می‌دهد که پلتفرم رسانه های اجتماعی ایکس تقریباً ۸۰٪ از ارزش خود را نسبت به دو سال پیش،زمانی که ایلان ماسک آن را خرید از دست داده است.



برآورد غول سرمایه گذاری "Fidelity" نشان می‌دهد که پلتفرم رسانه های اجتماعی ایکس تقریباً ۸۰٪ از ارزش خود را نسبت به دو سال پیش،زمانی که ایلان ماسک آن را خرید از دست داده است.

به گزارش CNN، پس از اینکه ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی در اکتبر ۲۰۲۲ توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و به یک شرکت خصوصی تبدیل کرد، شرکت ایکس، که قبلا با نام توییتر شناخته می‌شد، دیگر یک شرکت سهامی عام نیست که سهام آن در بورس معامله شود. 

با این حال، Fidelity آنچه را که معتقد است ارزش سهام ایکس، واقعیت را افشا می‌کند، و این تخمین‌ها به عنوان شاخصی از سلامت مالی کلی شرکت در نظر گرفته می شوند.

طبق گزارش صندوق رشد Fidelity Blue Chip، ارزش این سهام در پایان ماه اوت تنها ۴.۲ میلیون دلار بود.

همانطور که Fidelity در پایان جولای تخمین زد، این برآورد جدید نشان دهنده کاهش ۲۴ درصدی ارزش است. همچنین نشان دهنده کاهش قابل توجه ۷۹ درصدی از ۱۹.۶۶ میلیون دلاری است که Fidelity ارزش سهام توییتر سابق را در اکتبر ۲۰۲۲  زمانی که ماسک این پلتفرم را خریداری کرد، برآورد کرده بود.

 


ارزش گذاری جدید Fidelity نشان می‌دهد که ارزش ایکس اکنون فقط ۹/۴ میلیارد دلار است که بسیار کمتر از ۴۴ میلیارد دلاری که ماسک پرداخت کرده است.

تحلیلگران می‌گویند قیمت پایین‌تری که Fidelity برای ایکس تعیین کرده است احتمالاً نشان دهنده کاهش درآمدهای تبلیغاتی این شرکت است که معیارهای مالی سه ماهه را به صورت عمومی منتشر نمی‌کند.

دن ایوز، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد سهام Wedbush Securities به شبکه CNN گفت: واضح است که ماسک برای این دارایی بیش از حد پول پرداخت کرده است.

ایوز معتقد است که ارزش توییتر زمانی که ماسک آن را خرید حدود ۳۰ میلیارد دلار بود و امروز تقریباً ۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد، و اضافه کرد که در حالی که تعامل در ایکس  قدرتمند است، اما فشار تبلیغات همچنان ادامه دارد.

اما علیرغم این کاهش، این شبکه می‌گوید، ایکس همچنان یکی از بازیگران اصلی رسانه‌های اجتماعی تحت مالکیت ماسک است.

این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه دوم  امسال، ۵۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است که نسبت به سال قبل شش درصد افزایش داشته است.


کد مطلب: 81125

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81125/افت-80-درصدی-ارزش-ایکس-مالکیت-ایلان-ماسک

ايتنا
  https://www.itna.ir