کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت جدید جیمیل در زمان صرفه‌جویی می‌کند

سايت خبری ايتنا , 16 مهر 1403 ساعت 8:44

این به‌روزرسانی شامل ارتقای قابلیت کارت‌های خلاصه‌ (Summary Cards) می‌شود که اطلاعات مهم ایمیل را در بالای آن نمایش می‌دهد.


گوگل یک به‌روزرسانی بزرگ در جیمیل ارائه داده که به کاربران کمک می‌کند اطلاعات مورد نیاز خود را سریع‌تر و آسان‌تر پیدا کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از Tomsguide، این به‌روزرسانی شامل ارتقای قابلیت کارت‌های خلاصه‌ (Summary Cards) می‌شود که اطلاعات مهم ایمیل را در بالای آن نمایش می‌دهد.

تا به حال، آنگونه که گوگل در بلاگ خود توضیح داده است، این کارت‌ها بیشتر در ایمیل‌های مربوط به سفارش‌های خرید نمایش داده می‌شدند و شامل لینک‌های پیگیری محصولات بودند. اما اکنون، این قابلیت به ایمیل‌های دیگر مانند رویدادها، سفر و قبوض نیز گسترش یافته است. هدف این کارت‌ها این است که اطلاعات کلیدی مانند لینک‌ها و نکات مهم، که معمولاً در ایمیل به صورت پراکنده ارائه می‌شوند، به شکلی ساده‌تر و در دسترس‌تر نمایش داده شوند.

به کارت‌های خلاصه، علاوه بر نمایش اطلاعات کلیدی، قابلیت‌های جدیدی مانند امکان افزودن رویدادها به تقویم یا تنظیم یادآوری برای پرداخت قبوض نیز اضافه شده است. همچنین، بخش جدیدی به نام وقوع به زودی (Happening soon) در بالای صندوق ورودی (اینباکس) اضافه شده که اطلاعات مربوط به سفارشاتی که نزدیک به تحویل هستند را نشان می‌دهد. این بخش تنها زمانی فعال می‌شود که اطلاعات مرتبط در ایمیل وجود داشته باشد، مثلاً وقتی که دو روز تا تاریخ تحویل مانده است.
 

کارت‌ها بر اساس تاریخ به‌روزرسانی شده و اگر چندین سفارش در راه باشد، به صورت پشته‌ای نمایش داده می‌شوند. کاربران می‌توانند این کارت‌ها را حذف کرده یا به ایمیل مربوطه دسترسی پیدا کنند.

این قابلیت‌ها از امروز برای نسخه‌های اندروید و iOS جیمیل قابل دسترسی شده است، اگرچه ممکن است به تدریج برای همه کاربران فعال شود و برخی از قابلیت‌ها در ماه‌های آینده اضافه شوند.
 


کد مطلب: 81135

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81135/قابلیت-جدید-جیمیل-زمان-صرفه-جویی-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir