۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۱

فشار عالی دادگاه اروپا بر متا برای افزایش حریم خصوصی کاربران

طبق رای دادگاه عالی اروپا، شرکت متا پلتفرمز باید استفاده از داده های خصوصی جمع آوری شده از فیس بوک را برای تبلیغات هدفمند محدود کند.
فشار عالی دادگاه اروپا بر متا برای افزایش حریم خصوصی کاربران

«مکس شرمس» فعال حریم خصوصی در شکایتی که در دادگاه اتریش ثبت شده، ادعا کرده بود او در نتیجه فرایند آگهی های شخصی سازی شده متا که مبتنی بر پردازش داده های خصوصی است، هدف تبلیغات قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا از مهر، پس از آن دادگاه اتریشی از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ راهنمایی خواست که این دادگاه عالی نیز با رای خود از شرمس پشتیبانی کرد.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در این باره گفت: یک شبکه اجتماعی آنلاین مانند فیس بوک نمی تواند از تمام داده های خصوصی به دست آمده، بدون هیچ محدودیت زمانی و بدون تمایز نسبت به نوع داده، برای تبلیغات هدفمند استفاده کند.

قضات این دادگاه اعلام کردند اصل به حداقل رساندن داده ها تحت قوانین حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا که به عنوان «مقررات حفاظت از داده های عمومی» (GDPR) شناخته می شود نیز این امر را مشخص کرده است.

متا در مقابل اعلام کرد بیش از ۵ میلیارد یورو برای حفظ حریم خصوصی در محصولاتش هزینه کرده و از دسته خاصی از داده هایی که کاربران برای شخصی سازی تبلیغات ارائه می دهند استفاده نمی کند و از سوی دیگر آگهی دهندگان مجاز به اشتراک گذاری داده های حساس نیستند.
کد مطلب: 81147
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام