کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«ایکس» به بانک اشتباهی جریمه واریز کرد!

14 مهر 1403 ساعت 11:01

دادگاه عالی برزیل روز جمعه با اعلام اینکه وکلای نماینده «ایکس»، جریمه را به بانک مورد نظر پرداخت نکردند، تصمیم برای ازسرگیری فعالیت این شبکه اجتماعی را به تعویق انداخت.



پرداخت این جریمه که وکلای «ایکس» می‌گویند درست پرداخت شده است، تنها اقدام مورد درخواست دادگاه برای موافقت با ازسرگیری فعالیت «ایکس» در برزیل است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، «ایکس» از اواخر اوت در برزیل که یکی از بزرگترین بازارهای این شبکه اجتماعی است، مسدود شد زیرا حاضر نشده بود به احکام دادگاه عالی برای مسدود کردن حساب‌های نشر دهنده اکاذیب و نفرت پراکنی و معرفی نماینده قانونی در برزیل، عمل کند.

«ایکس» که متعلق به ایلان ماسک است، اوایل روز جمعه، درخواست جدیدی برای برقراری دوباره خدماتش در برزیل تنظیم و اعلام کرد همه جریمه‌های خود را پرداخت کرده است.

الکساندر دو مورائس، قاضی دادگاه عالی در واکنش به این درخواست، اعلام کرد پرداخت به بانک درستی انجام شود و وقتی جریمه دریافت شد، دادستان کل برزیل، نظر خود را درباره درخواست اخیر تیم قانونی «ایکس» در برزیل برای دسترس پذیر شدن دوباره این پلتفرم، اعلام خواهد کرد.

پس از تصمیم مورائس، وکلای «ایکس» دوباره از دادگاه خواستند اجازه دهد این پلتفرم فعالیتش را در برزیل ازسربگیرد و پرداخت جریمه به بانک اشتباه را منکر شده و اعلام کرد نیازی نمی‌بینند قبل از لغو ممنوعیت این پلتفرم، از دادستان کل نظرخواهی شود.

این پلتفرم پس از تغییر رویه عمل به درخواست‌های دادگاه از جمله مسدود کردن برخی از حساب‌های کاربری تحت تحقیقات، در ۲۶ سپتامبر از دادگاه خواست اجازه دهد سرویسش در برزیل ازسرگرفته شود. با این حال، مورائس در آن زمان اعلام کرد «ایکس» قبل از لغو ممنوعیت، باید همچنان بیش از پنج میلیون دلار جریمه خود را پرداخت کند.

بر اساس گزارش رویترز، وکلای «ایکس» روز جمعه به دادگاه عالی برزیل اعلام کردند این شرکت ۵.۲۴ میلیون دلار جریمه پرداخت کرده است.


کد مطلب: 81152

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81152/ایکس-بانک-اشتباهی-جریمه-واریز

ايتنا
  https://www.itna.ir