کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متا پیشرفته‌ترین ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را معرفی کرد

سايت خبری ايتنا , 14 مهر 1403 ساعت 11:21

به گفته معاون هوش مصنوعی شرکت متا، Movie Gen پیشرفته‌ترین سیستم تولید ویدیویی است که تاکنون ساخته شده است.


شرکت متا روز جمعه از یک مدل جدید هوش مصنوعی مولد برای تولید ویدیو مبتی AI رونمایی کرد.
به گفته یکی از مدیران ارشد متا، این مدل که Movie Gen نام دارد، توانایی تولید ویدیوهای طولانی‌تر و با قابلیت تنظیمات بیشتر را دارد  و قادر خواهد بود با دیگر ابزارهای مولد ویدیو به خوبی رقابت کند.

به گزارش ایتنا با داغ شدن بازار رقابت فناوری‌ها مختلف تولید ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی، تاکنون مدل‌های مشهوری از سوی تعدادی از غول‌های فناوری از جمله Meta، OpenAI و Adobe معرفی شده‌اند، اما به گفته این مدیر متا، Movie Gen قابلیت دسترسی و استفاده توسط عموم را خواهد داشت.

مطابق اخبار منتشره، شرکت متا قابلیت‌های فراوان مدل Movie Gen را در یک مقاله تحقیقاتی 90 صفحه‌ای تشریح کرده است.
این شرکت از جمله اعلام کرده که محصولش می‌تواند تکه‌های ویدیویی ۱۶ ثانیه‌ای را صرفا با یک درخواست ساده ایجاد کند، و همچنین قادر است تنها با دریافت یک عکس، ویدیوهای سفارشی تولید نماید.
این محصول همچنین توانایی ویرایش دقیق ویدیو را نسبت به مدل‌های رقیبش فراهم می‌کند، از جمله می‌تواند با ایجاد تغییر در اجزای ویدیو، شیئی را با شیئی دلخواه در داخل ویدیو جایگزین نماید، به عنوان مثال، یک فانوس موجود در تصویر را به یک حباب تبدیل کند.

معاون هوش مصنوعی شرکت متا در گفت‌وگویی با Axios مدعی شد که: «Movie Gen پیشرفته‌ترین سیستم تولید ویدیویی است که تاکنون ساخته شده است.»

گفتنی است در حال حاضر، «ایجاد ویدیو» یکی از کاربردهای گسترده هوش مصنوعی مولد به شمار می‌رود، که برای اهداف مختلف و متفاوتی به کار می‌رود، از سرگرمی و خلاقیت گرفته تا پیام‌های شرکتی و...

هفته گذشته شرکت ادوبی به برخی سازندگان اجازه داد تا محتوای ساخته شده با موتور ویدیویی فایرفلای آینده خود آزمایش کنند، و سپس اعلام کرد که  این ابزار را در سال جاری منتشر خواهد نمود.
همچنین Pika نیز از قابلیت‌های قدرتمند خود در آخرین نسخه‌اش رونمایی کرد، مانند امکان تبدیل اشیاء به اجزای قابل تغییر.
با این وجود هنوز بسیاری از این ابزارها از جمله Sora متعلق به OpenAI هنوز در دسترس نیستند و زمانی برای ارائه عمومی آن نیز اعلام نشده است.

البته این مقام شرکت متا نیز با اعلام اینکه زمان ارائه عمومی Movie Gen سال جاری نخواهد بود، افزوده است که: «ما در حال همکاری  با فیلمسازان و سازندگان هستیم تا مدل خود را کاملا آزمایش کنیم و بازخوردهای مناسب برای تکمیل آن دریافت کنیم.»


کد مطلب: 81153

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81153/متا-پیشرفته-ترین-ابزار-ساخت-ویدیو-هوش-مصنوعی-معرفی

ايتنا
  https://www.itna.ir