کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل نرم‌افزار ضدویروس کسپرسکی را از گوگل پلی حذف کرد

14 مهر 1403 ساعت 11:58

یکی از سخنگویان گوگل در این زمینه اعلام کرد که: «با توجه به تصمیم دستگاه دولتی ایالات متحده برای وضع محدودیت‌های مختلفی را برای Kaspersky ما نیز برنامه‌های کسپرسکی را از گوگل‌پلی حذف کرده‌ایم.»


گوگل نرم‌افزار امنیتی Kaspersky را از فروشگاه اندرویدی Google Play خود حذف کرد و همچنین اکانت‌های توسعه‌دهنده شرکت روسی مالک آن را نیز را غیرفعال کرد.

به گزارش ایتنا کاربران از هفته گذشته اعلام کردند که محصولات مختلف کسپرسکی مانند Kaspersky Endpoint Security و VPN & Antivirus by Kaspersky در Google Play  در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان در دسترس نیستند.
از سوی دیگر شرکت کسپرسکی این موضوع را در انجمن‌های این شرکت رسما تایید کرد و افزود که در حال بررسی این مسئله است که چرا نرم‌افزار امنیتی آن دیگر در فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس کاربران نیست.
همچنین یکی از کارمندان این شرکت اعلام کرد که دانلودها و به‌روزرسانی‌های محصولات کسپرسکی به طور موقت در فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس نیستند.

شرکت کسپرسکی به کاربرانش اطمینان داده که در تلاش برای حل مشکل و ادامه عرضه و به‌روزرسانی محصولاتش در Google Play  خواهد بود.
البته این شرکت از کاربرانش خواسته فعلا از دیگر فروشگاه‌های اندرویدی مانند Galaxy Store، Huawei AppGallery و GetApps شیائومی استفاده کنند.
علاوه بر این، نرم‌افزارهای امنیتی اکسپرسکی را می‌توان با دانلود فایل نصبی .apk از  وب‌سایت رسمی شرکت کسپرسکی نصب کرد.
صفحه پشتیبانی این سایت، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه نصب و فعال‌سازی نرم‌افزار Kaspersky در دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌دهد.
 

پیشینه مشکل کسپرسکی در آمریکا


گفتنی است شرکت کسپرسکی در ماه جولای اعلام کرد که بعد از پس اعمال تحریم این شرکت و 12 مدیر اجرایی آن توسط دولت ایالات متحده و نیز ممنوعیت  استفاده از نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی دلیل نگرانی‌های امنیت ملی، فعالیت‌های خود در ایالات متحده را تعطیل خواهد کرد.

    در این زمینه بخوانید:
    - آمریکا فروش نرم‌افزارهای ضد ویروس کسپرسکی را ممنوع کرد
 

واکنش رسمی گوگل


گوگل در بیانیه‌ای که به‌تازگی منتشر کرد، رسما تصمیم خود برای مسدود کردن Kaspersky و محصولات آن در فروشگاه گوگل‌پلی را تایید نمود.
یکی از سخنگویان گوگل در این زمینه اعلام کرد که: «با توجه به تصمیم دستگاه دولتی ایالات متحده برای وضع محدودیت‌های مختلفی برای Kaspersky ما نیز برنامه‌های کسپرسکی را از گوگل‌پلی حذف کرده‌ایم.»
 

اقدام یک‌طرفه کسپرسکی


گفتنی است در ماه سپتامبر، شرکت سایبری چندملیتی کسپرسکی در اقدامی عجیب، نرم‌افزار ضدبدافزار خود را بدون اعلام قبلی از رایانه‌های مشتریانش در سراسر آمریکا حذف کرد و همچنین آنتی‌ویروس UltraAV را جایگزین آن نمود.


کد مطلب: 81157

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81157/گوگل-نرم-افزار-ضدویروس-کسپرسکی-پلی-حذف

ايتنا
  https://www.itna.ir