کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کانواس، رابط کاربری جدید OpenAI برای تعاملی‌تر کردن ChatGPT

سايت خبری ايتنا , 20 مهر 1403 ساعت 0:00

این ویژگی یک روز پس از اعلام جذب سرمایه ۶.۶ میلیارد دلاری این شرکت رونمایی شد و به نظر می‌رسد که OpenAI قصد دارد ChatGPT را از یک سیستم پرسش و پاسخ به یک ابزار تعاملی‌تر و چندمنظوره‌تر تبدیل کند.


OpenAI به تازگی یک قابلیت جدید به نام بوم (canvas) را برای چت‌بات ChatGPT معرفی کرده که امکان ویرایش و همکاری در نوشتن و کدنویسی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

به گزارش ایتنا و به نقل از وایرد، این ویژگی یک روز پس از اعلام جذب سرمایه ۶.۶ میلیارد دلاری این شرکت رونمایی شد و به نظر می‌رسد که OpenAI قصد دارد ChatGPT را از یک سیستم پرسش و پاسخ به یک ابزار تعاملی‌تر و چندمنظوره‌تر تبدیل کند.

این قابلیت جدید در حال حاضر به صورت آزمایشی برای کاربران نسخه Plus و Team فعال شده و قرار است به زودی برای کاربران سازمانی و آموزشی نیز عرضه شود. کاربران دسکتاپ می‌توانند به طور کامل از این ویژگی استفاده کنند، اما کاربران موبایل تنها قادر به مشاهده پروژه‌های بوم هستند.

با استفاده از بوم، ChatGPT می‌تواند یک پیش‌نویس اولیه برای پروژه‌ها ایجاد کند و کاربران می‌توانند با کمک این ابزار آن را ویرایش کنند. همچنین، این امکان وجود دارد که کاربران متن‌های موجود خود را در بوم قرار داده و از ChatGPT درخواست کنند که درباره آن نظر و پیشنهاد دهد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند پاراگراف‌هایی از یک متن را انتخاب کرده و از این هوش مصنوعی بخواهند که در آن اصلاحات یا تغییرات مشخصی انجام دهد. این ویژگی هم برای نوشتن متن و هم برای کدنویسی کاربرد دارد.

 

این ابزار فاصله میان نویسندگی و ویراستاری را کاهش می‌دهد و می‌تواند به کاربرانی که به ویراستاران حرفه‌ای دسترسی ندارند کمک کند تا بازخوردهای مفیدی در زمینه ساختار و محتوای نوشتار خود دریافت کنند.

این تغییرات در حالی رخ می‌دهد که چند تن از مدیران ارشد پروژه بوم، از جمله جان شولمن و میرا موراتی، اخیراً از OpenAI جدا شده‌اند. شولمن به شرکت رقیب آن، آنتروپیک، پیوست.


کد مطلب: 81166

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81166/کانواس-رابط-کاربری-جدید-openai-تعاملی-تر-کردن-chatgpt

ايتنا
  https://www.itna.ir